جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان

جلوگیری از ریزش سنگ نما ساختمان توسط پیچ رولپلاک سنگ نما مقدور می باشد. این کار توسط کار با طناب یا همان راپل انجام شده و نیاز به داربست ندارد. پیشگیری از افتادن سنگ نما توسط گروه نماسازان پیشرو، قدیمی ترین شرکت راپل انجام خواهد شد.

جلوگیری از افتادن سنگ نما قبل و بعد سنگ کاری

راه های جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان به دو مورد اصلی در زمان سنگ کاری نما و پس از اتمام سنگ کاری نما تقسیم می شود. مطمئنا اگر تمامی نکات مهم حین سنگ کاری نما رعایت شود دیگر نمای ساختمان تا 90 درصد ایمن شده و دیگر خطر ریزش سنگ نما تا حد زیادی وجود نخواهد داشت. سهل انگاری در سنگ کاری نما برای مهندس ناظر و سازنده می تواند گران تمام شود. در این خصوص می توانید مقاله مسئولیت ریزش سنگ نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

اما بیشتر صحبت ما در این مقاله راجع به وقتی است که کار سنگ کاری تمام شده و پس از مدتی سنگ نما دچار ریزش می شود. در زیر تمام کارهایی که می بایست پس از مشاهده شل شدن و یا ریزش سنگ نما انجام دهید را برای شما توضیح خواهیم داد.

پیشگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان نماسازان پیشرو
پیشگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان – نماسازان پیشرو

گام اول: محصور کردن پایین نما به منظور عدم تردد

پس از مشاهده شل شدن سنگ نما و یا ریزش بخشی از نمای ساختمان اولین گام این است که پایین نما را توسط نوار خطر ببندیم. همچنین به منظور آگاهی عموم بهتر است که با چاپ چند برگه با محتوای خطر ریزش سنگ نمای ساختمان دیگران را از وجود این خطر آگاه نماییم.

علت ریزش و افتادن سنگ نما را می توانید در مقاله مربوطه آن مطالعه نمایید. اما مطمئنا وقتی سنگی از نما ریزش می نماید همچنان خطر افتادن سنگهای دیگر به خصوص سنگهای موجود در اطراف قسمت ریزش کرده وجود دارد. محصور کردن پایین نما و چسباندن برگه علاوه بر جلوگیری از بروز خطرات جبران ناپذیر مالی و جانی می تواند مسئولیت شما را تا حد زیادی نسبت به کسانی که از زیر نمای شما تردد می کنند، کاهش دهد.

گام دوم: مطرح کردن موضوع با تمامی واحدها و همسایگان

ضروری است که مدیر ساختمان پس از مشاهده افتادن سنگ نما موضوع را با همسایگان مطرح کرده و آنها را از خطرات متعدد ریزش سنگ نما آگاه نماید. پس از آگاه شدن واحدها می بایست تمامی همسایگان محترم برای جلوگیری از ریزش سنگ نما ساختمان از هر جهت همکاری نمایند تا این موضوع باعث به خطر افتادن جان کسی نشود و هزینه بیشتری روی دوش آنها نگذارد.

پیشگیری از افتادن سنگ نما نماسازان پیشرو
پیشگیری از افتادن سنگ نما – نماسازان پیشرو

گام سوم: تماس با ما برای مشاوره و راهنمایی شما

اما در گام سوم می بایست دست به اقدام برای گذر از این موضوع زد. شما می توانید یا گروه ما تماس گرفته و این موضوع را به ما اعلام نمایید. پس از تماس با ما شما آدرس فرموده تا کارشناسان ما به طور حضوری برای بازدید از کارتان خدمت شما برسند.

تماس با گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو:   09128316620

گام چهارم: حضور کارشناسان ما در محل کار و دادن مشاوره در خصوص جلوگیری از ریزش سنگ نما

پس از دادن آدرس توسط شما برای موضوع جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان، در اسرع وقت مشاورین ما خدمت شما خواهند رسید. خوب آنچه که مسلم است در 99 درصد موارد تنها ترین و بهترین راه حل موجود پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان می باشد. در بعضی از موارد مثلا اگر سنگ نمای شما سنگ آنتیک باشد و امکان پیچ و رولپلاک نباشد راه حل های موجود به شما گفته خواهد شد.

مهمترین توضیحاتی که کارشناسان ما به شما خواهند داد در زیر عنوان شده است. در این توضیحات معمولا تمامی سوالات ذهن شما پاسخ داده می شود اما اگر باز سوالی در ذهن شما بماند می توانید از مشاورین ما که در محل شما حاضر شده اند بپرسید تا پاسخگوی شما باشند.

جلوگیری از افتادن سنگ نمای ساختمان نماسازان پیشرو
جلوگیری از افتادن سنگ نمای ساختمان – نماسازان پیشرو
  • کار توسط پیچ های گالوانیزه و ضد زنگ انجام خواهد شد که توسط ما تهیه می شود. سایز پیچ ها در اکثر مواقع و با در نظر گرفتن قطر سنگها که معمولا بین 15 تا 20 میلی متر هستند 5 سانت یا 6 سانت است که گزینه بهتر پیچ های 5 سانت هستند. دلیل این موضوع هم این است که پیچ های 6 سانت احتمال ردشدن از ملات و رسیدن به سفال را دارند.
  • رولپلاک های مورد استفاده از جنس پلاستیکی هستند که به دو نوع قرمز رنگ و سفید رنگ می باشند که استفاده از هر دو مناسب است. طول رولپلاک همیشه یک سانت از پیچ باید کوتاه تر باشد.
  • تعداد پیچ های مورد استفاده برای هر سنگ متفاوت است. برای سنگهای با طول کوچکتر از 50 سانت یک عدد پیچ، برای سنگهای بین 50 سانت تا 100 سانت دو عدد پیچ، برای سنگهای با طول 100 سانت تا 150 سانت سه عدد پیچ و…. استفاده خواهد شد.
  • برای نصب سنگهای افتاده نما کادر اجرایی ما ابعاد سنگ ها را به شما اعلام می نمایند. تهیه سنگ و چسب سنگ به عهده شما و نصب آنها به عهده ما می باشد.
  • روی پیچ ها به منظور زیباسازی و زشت نشدن نما بتونه همرنگ خواهد شد.
  • سنگهای نمای شما در حین سوراخ کاری و پیچ شدن به هیچ وجه نخواهد شکست حتی سنگهای با عرض کم! چرا که ما کوچیکترین سنگها را هم با ابزار مخصوص سوراخ کرده و پیچ خواهیم کرد.
  • تمامی پرسنل و کادر اجرایی دارای بیمه مسئولیت(حوادث) می باشند و طبق قرارداد هیچ مسئولیتی به عهده شما نخواهد بود.
  • کار طبق قرارداد پیش از شروع کار و یا فاکتور پس از اتمام کار 5 سال گارانتی خواهد شد.
  • اعلام کردن تعداد روزی که کار شما انجام خواهد شد.
  • اعلام قیمت پیچ رولپلاک نما به صورت کنتراتی یا چکی خدمت شما

 

گام پنجم: گرفتن پیش فاکتور از ما و مطرح کردن با همسایگان

مسلما امروزه به دلایل زندگی در آپارتمان ها هر کاری که قرار باشد برای مشاعات ساختمان انجام شود نیاز به تایید و همکاری تمامی واحدها دارد. اقدام برای جلوگیری از ریزش سنگ نما نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از همین رو می توانید از مشاوران ما یک پیش فاکتور دریافت کرده و آن را به رویت تمامی همسایگان برسانید.

در پیش فاکتور ما تمامی توضیحات و قیمت کار که در بخش قبل توضیح دادیم ذکر خواهد شد. چنانچه با مطالعه پیش فاکتور باز هر گونه سوالی در ذهن همسایگان محترم وجود داشت می توانید با ما تماس گرفته تا ما پاسخگوی شما باشیم.

گام ششم: تماس مجدد برای اعلام قطعی واگذاری کار به ما

پس از مشورت با همسایگان و موافقت تک تک واحد ها با توضیحات و قیمت کار ما، می بایست با ما تماس گرفته و اعلام نمایید. در همان حین تماس شما، ما زمان حدودی کار پیچ رولپلاک سنگ نما را به شما اعلام کرده و به شما می گوییم که یک روز قبل از شروع کار به شما اطلاع خواهیم داد.

لازم به ذکر است که پس از خبر قطعی شما برای انجام کار، نهایتا 3 روز برای شروع کار طول خواهد کشید. در واقع اینکه همان فردا و یا نهایتا سه روز بعد از تماس شما کار شروع شود، بستگی به حجم ترافیک کاری شرکت ما خواهد داشت.

جلوگیری از کنده شدن سنگ نما نماسازان پیشرو
جلوگیری از کنده شدن سنگ نما – نماسازان پیشرو

گام هفتم: تقدیم قرارداد یا فاکتور به شما برای جلوگیری از ریزش سنگ نما

موضوعی که برای خیلی از مشتریان مهم است این است که قبل از شروع کار قراردادی بین کارفرما و پیمان کار منعقد گردد. قرارداد کار شما از طرف ما صادر می شود. این قرارداد که در دو نسخه است یا قبل از کار برای شما آورده خواهد شد و یا تحویل کادر اجرایی می شود که در همان روز شروع کار برای شما بیاورند. شما می توانید نوشته نمونه قرارداد پیچ رولپلاک نما را برای اطلاع از مفاد قرارداد مطالعه بفرمایین.

همچنین در صورت منعقد نشدن قرارداد در انتهای کار یک فاکتور به شما تقدیم می شود که بحث گارانتی کار نیز در آن قید خواهد شد.

سخن آخر

در این نوشته قصد بر این بود که چنانچه شما عزیزان با مشکل افتادن سنگ نما مواجه شدید، بدانید برای جلوگیری از ریزش سنگ نما ساختمان چه مراحلی را باید طی کنید تا از این مساله مخاطره آمیز به سرعت عبور کنید و خیالتان راحت شود.

در صورت داشتن هر گونه سوال، که در این نوشته به جواب آن نرسیدید می توانید تنها با یک تماس با ما آن را در میان بگذارید. گروه ما با داشتن 5 شعبه فعال در سراسر تهران آماده خدمت رسانی به شما در اسرع وقت می باشد.

برای مشاهده فیلم های انجام کار، می توانید به صفحات ما در آپارات و نماشا مراجعه بفرمایین.

با تشکر از همراهی شما

گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو

 

 

لینک های کوتاه
b2n.ir/z98709
yun.ir/i4jly1
zaya.io/jc9wa

 

0/5 (0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما