بستن نورگیر پاسیو با توری

بستن پاسیو با توری، پوشاندن نورگیر با توری و محصور نمودن حیاط خلوت ها به منظور رهایی از ورود پرندگان و کثافت کاری ناشی از فضله های آن ها انجام می گیرد. بستن دیوار پاسیو با توری مرغی یا توری فرنگی گالوانیزه در اسرع وقت و معمولا یک روزه انجام شده و از لحاظ قیمتی نسبت به همه روش های موجود به صرفه تر خواهد بود. 

توضیحات این مقاله را مطالعه نموده و در صورت داشتن هر گونه سوالی با ما در تماس باشید.

 

تماس با گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو: 09128316620

 

فایل صوتی راجع به بحث پوشاندن پاسیو یا نورگیر یا حیاط خلوت ساختمان توسط توری

آشنایی با پاسیو یا همان نورگیر یا حیاط خلوت

امروزه در تمامی آپارتمان های ساخته شده وجود نورگیر یا همان پاسیو و یا همان حیاط خلوت امری کاملا ضروری است. چرا که در صورت عدم وجود آن به هیچ وجه نور کافی برای تمامی واحد ها تامین نخواهد شد. نورگیرها بسته به نقشه ساختمان در جایی قرار می گیرند که بهترین کارایی را از جهت تامین نور داشته باشند.

به طور معمول پاسیوها در بسته به محل قرارگیری به سه مدل تقسیم می شوند. نورگیرهایی که از یک وجه باز بوده و سه دیوار دارند. نورگیر های که از دو وجه باز بوده و دو دیوار دارند و در نهایت نورگیرهایی که از هر چهار طرف باز بوده و فقط سقف آنها باز می باشد.

پوشاندن نورگیر حیاط خلوت با توری
نصب توری پاسیو و نورگیر

ضرورت پوشاندن دیوار پاسیو و نورگیر توسط توری

در بسیاری از ساختمان ها این نورگیر ها تبدیل به محل رفت و آمد پرندگان و بعضا درست شدن لانه برای آنها می شود. رفت و آمد پرندگان علاوه بر سر و صدا بدترین معضلی که به وجود می آورد، جمع شدن و ریختن فضولات آنها در پاسیو خصوصا در پایینترین قسمت نورگیر و لبه های پنجره ها می باشد.

این فضولات علاوه بر بوی بد و چشم انداز زشتی که به وجود می آورند باعث تولید حشراتی نظیر کک شده و می توانند بسیار برای سلامتی زیان آور باشند.

مزیت بستن حیاط خلوت و بالکن با توری

با توجه به توضیحات بالا می توان به این نتیجه رسید که نصب توری پاسیو و نورگیر بهترین راه حل برای جلوگیری از این معضل می باشد. با این روش کل نورگیر ساختمان شما محصور شده و دیگر کوچکترین محفظه ای برای رفت و آمد این پرندگان حتی پرنده ای در ابعاد گنجشک باقی نخواهد ماند. مزیت این روش نسبت به روش های دیگر از بین نرفتن نور ورودی به ساختمان و قیمت مقرون به صرفه این روش برای پوشاندن حیاط خلوت ها نورگیرها و بالکن ها می باشد.

اقدام برای نصب توری پاسیو و نورگیر و حیاط خلوت

شما مشتریان عزیز می توانین در صورت مشاهده این وضعیت با گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو تماس گرفته و آدرس خود را اعلام نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت خدمت می رسند و تمام توضیحات و براورد هزینه را اعلام خواهند نمود.

برای انجام این پروژه به یک سری از متریال نیاز بوده که در این باره شما را راهنمایی می کنیم. هزینه براوردی شامل متریال بوده که می توانید خودتان تهیه کنید و یا به گروه ما محول نمایید. مورد بعدی اجرت انجام کار می باشد که پس از بررسی دقیق خدمت شما اعلام می گردد.

نصب توری پاسیو نورگیر بالکن
بستن نورگیر پاسیو توسط توری

متریال مورد استفاده برای پوشش بالکن نورگیر پاسیو و حیاط خلوت

در اینجا قصد این را داریم که به طور کامل برای شما به تشریح متریال به کار برده شده در این باره بپردازیم. لازم به ذکر است که متریال مورد نظر هم از طرف کارفرما می تواند تهیه شود و هم از طرف گروه ما. در صورت تهیه توسط ما فاکتور به شما تقدیم خواهد شد.

متریال مورد استفاده به صورت تیتر وار عبارتند از:

  • توری مخصوص
  • سیم رابیتز گالوانیزه
  • پیچ و رولپلاک و واشر
  • میله یا قوطی چنانچه سقف کار پوشیده نباشد

توری ( مرغی، نخی، فنس، فرنگی)

مهمترین متریال مورد استفاده در پروژه نصب توری پاسیو و نورگیر به طور قطع توری می باشد. توری مورد استفاده برای ای امر انواع مختلفی دارد که آنها را توضیح داده و با هم مقایسه می کنیم و در نهایت بهترین گزینه را خدمت شما اعلام می کنیم.

توری مرغی

شاید اولین گزینه ای که به ذهن هرکس در رابطه با نصب نوری پاسیو و نورگیر خطور کند استفاده از توری مرغی برای این کار باشد. حسن استفاده از این توری سبک بودن و قیمت مناسب آن است. اما عیب بزرگ این توری جنس نه چندان عالی و عمر کوتاه آن است. عیب دیگر این توری بیش از اندازه شل و ول بودن این مدل توری می باشد.

توری های نخی یا پلاستیکی

توری های نخی یا پلاستیکی گزینه دیگری هستند که می توان از آنها استفاده کرد. حسن این مدل توری ها در سبک بودن و ابعاد دلخواه است که تنوع اندازه آنها در بازار زیاد بوده و می توان یک توری یکپارچه برای کل نورگیر استفاده کرد. اما عیب بزرگ آنها باز هم در طول عمر کم آنها به علت پوسیده شدن می باشد.

توری های ضخیم یا فنس

نوع دیگر توری های  مورد استفاده در بحث نصب توری پاسیو و نورگیر فنس ها هستند. فنس ها از لحاظ جنس و کیفیت بسیار مطلوب می باشند. اما عیب آنها باعث شده است تا از آنها در این کار صرف نظر شود. سنگین بودن، انعطاف کم و گران بودن از مهمترین دلایلی است که برای این کار استفاده از آنها خیلی منطقی و عقلانی به نظر نمی رسد.

توری های مریوطه برای بستن نورگیر
توری های مریوطه برای بستن نورگیر

توری فرنگی

اما بهترین و ایده ال ترین توری مورد استفاده در بحث نصب توری پاسیو و نورگیر توری فرنگی می باشد. این توری از لحاظ ظاهری شباهت به توری مرغی دارد. این توری نسبت توری مرغی کمی ضخیم تر و از جنس گالوانیزه گرم بوده و به مرور زمان دچار زنگ زدگی و از بین رفتگی نمی شود. همچنین این توری منعطف، در نوع خود سبک و از لحاظ قیمتی مناسب می باشد. از همین رو پیشنهاد ما به تمام مشتریان این مدل توری می باشد، چرا که با گذشت زمان تجربه به ما ثابت کرده است که بهترین مورد برای اجرا این مدل می باشد.

 

قیمت ماندگاری سختی اجرای کار
توری مرغی پایین کم متوسط
توری نخی متوسط کم متوسط
فنس بالا زیاد بالا
توری فرنگی متوسط زیاد متوسط

سیم رابیتز

اما آیتم بعدی در متریال مورد استفاده در مبحث نصب توری پاسیو و نورگیر سیم رابیتز می باشد. کاربرد سیم رابیتز ها در بافتن توری ها به یکدیگر می باشد. همانطور که می دانید عرض توری های موجود در بازار معمولا بین 100 سانت تا 200 سانت می باشد. لذا برای محصور نمودن نورگیرها ما مجبور به بافتن توری ها  و سپس نصب آنها می باشیم.

باید توجه داشت که سیم های رابیتز حتما باید از جنس گالوانیزه باشند تا به مرور زمان دچار پوسیدگی و پارگی نشوند. اگر این موضوع رعایت نشود توری ها از هم باز شده و همه زحمات بی نتیجه خواهد ماند.

میله یا قوطی نگهدارنده در سقف و لبه کار

معمولا در قسمت فوقانی(لبه بالایی کار) برای وجهی که توری برای آن نصب می شود ما نیاز به یک میله یا قوطی داریم تا به نوعی هم بخشی از وزن توری را مهار کند و هم باعث شق و رق وایسادن توری شود. چنان چه مساحت سقف یک نورگیر بزرگ باشد ممکن است برای سقف پاسیو نیز مجبور به استفاده از این لوله ها باشیم.

از لوله های مختلفی می توان برای این موضوع استفاده نمود. اندازه این میله ها خیلی مهم نمی باشد. فقط باید توجه داشت که لوله مورد نظر گالوانیزه باشد و قطر آن نیز آنقدر کم نباشد که به اصطلاح شکم دهد. قوطی سایز 4 در 8 نیز برای این کار بسیار مناسب می باشد.

 

پیچ و رولپلاک و واشر

اما آخرین متریال مورد استفاده در این مورد، پیچ و ورولپلاک و واشر می باشد. مورد مصرف این اقلام در تثبیت توری ها به دیواره های کناری نورگیر بعد از پهن کردن توری رو پاسیو می باشد. واضح است که جنس این اقلام نیز حتما می بایست گالوانیزه باشد.

برای محکم کردن توری ها توسط پیچ و رولپلاک و واشر به هیچ عنوان نیاز به نوار های فلزی و شاسی کشی وجود ندارد. البته عدم نیاز به این موارد مشروط به این است که کار درست انجام شده و فواصل پیچ ها به گونه ای باشد که توری از جای خود کنده نشود.

قیمت پوشاندن نورگیر حیاط خلوت با توری

براورد هزینه انجام کار ارتباط مستقیم با حجم کار و ابعاد هر نورگیر دارد. هرچه حجم کار بیشتر و ابعاد نورگیر بزرگتر باشد، مطمئنا هزینه انجام کار نصب توری پاسیو و نورگیر بیشتر خواهد بود. این هزینه به طور قطع بعد از بازدید از محل پروژه اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که که در گروه اجرایی ما توری ها به صورت چشمه به چشمه به همدیگر بافته می شوند و این گونه نیست که مثلا توری ها در هر نیم متر به نیم متر به یکدیگر متصل شوند. اگر در بافتن توری ها به یکدیگر ریزبینی و حوصله به کار گرفته نشود مطمئنا بعد از یک مدت کوتاه توری ها باز خواهند شد.

شستن نورگیر پاسیو قبل از اجرای توری

معمولا ساکنین یک ساختمان زمانی فکر پوشاندن نورگیر به ذهنشان خطور می کند که پاسیو ساختمان مامن کبوتر ها شده و حیاط خلوت پر از فضله های کفتر شده است. از همین رو ما می توانیم قبل از بستن نورگیر این فضا را به طور کامل برای شما شستشو دهیم.

این کار توسط دستگاه واترجت یا همان آب پرفشار انجام می شود. با این کار فضای پاسیو عاری از هر گونه کثیفی شده و فضایی دلنشین را به شما خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می شود مقاله شستشو نما با واترجت را مطالعه بفرمایید. 

خدمات نما با طناب

یک مثال برای نصب توری پاسیو

در اینجا یک مثال برای یک نورگیر با ابعاد سه در چهار برای شما میزنیم. تصور نمایید که پاسیو شما دو وجه سه متری و یک وجه چهار متری دارد که نما شده است و وجه چهار متری دیگر آن نیز باز است. تعداد طبقات ساختمان را هم پنج طبقه در نظر بگیرید.

برای نصب توری ما به سه رول توری فرنگی عرض 150 سانت با طول هر رول 20 متر نیاز داریم. توجه داشته باشید که به طور استاندارد طول هر رول 20 متر می باشد. این سه رول روی پشت بام بافته شده و در مجموع عرضی برابر با 4/5 متر را به ما می دهد. لازم به ذکر است که عرض توری حتما باید بین 30 تا 80 سانت بیشتر از عرض نورگیر باشد.

نصب توری مرغی نورگیر

اجرای پوشش نورگیر ها و پاسیو در ذهن عموم به نصب توری مرغی معروف شده است. برای اجرای این کار توسط توری مرغی مخالفتی از سمت ما وجود نداشته و کار انجام خواهد شد. فقط ما به هیچ عنوان استفاده از توری مرغی را توصیه نمی کنیم.

از لحاظ قیمت تمام شده مصالح نیز استفاده از توری فرنگی گالوانیزه با توجه به اندکی هزینه بیشتر نسبت به توری مرغی کاملا توجیه پذیر است. چون قرار است یک بار این کار انجام شود و خیالتان راحت شود بهتر است که کار به نحو احست و با بهترین کیفیت انجام شود.

 

برتری توری نسبت به پلی کربنات و امثال آن

در بسیاری از نورگیرهای ساختمان ها پاسیو را توسط شبکه بندی فلزی و پنل های پلی کربنات محصور می نمایند. این روش معایبی نسبت به نصب توری پاسیو و نورگیر دارد.

اولین عیب این موضوع هزینه هنگفت شبکه بندی و ملزومات آن می باشد. عیب دوم لزوم نصب داربست برای انجام چنین کاری می باشد که علاوه بر هزینه بسیار زیاد، داربست دست و پاگیر و مزاحم، مخصوصا برای ساکن طبه اول خواهد بود. عیب دیگر انجام چنین کاری کاسته شدن از نور ورودی به درون ساختمان است که با انجام چنین کاری به طور کلی فلسفه وجود نورگیر را از بین می بریم.

نتیجه گیری برای پوشش نورگیر توسط توری

با مطالعه مطالب بالا حتما پی به ارزش کار خدمات راپل نمای ساختمان برده اید. چنان چه از مشکل ورود پرندگان مزاحم به نورگیر خود و کثیفی فضولات آنها خسته شده اید می توانید با یک هزینه کاملا منطقی و معقول از شر این موضوع خلاص شوید. کل پروسه این کار از هنگام تماس شما تا اتمام کار بیشتر از سه روز نخواهد بود.

امیدواریم توانسته باشیم موضوع نصب توری پاسیو و نورگیر را به طور کامل برای شما تشریح کرده باشیم. گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو با کادری مجرب و کار بلد در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

در انتها توجه شما را به فیلمی از انجام یکی از پروژه ها در این خصوص جلب می نماییم.

صفحه اینستاگرام و یوتیوب ما را دنبال کرده و با نظرات سازنده خود ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر یاری بفرمایین.

0/5 (0 نظر)
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شادی
شادی
5 ماه قبل

سلام
ببخشید امکان نداره برای بستن پاسیو توری ریزتر استفاده کنید که خیال ما کاملا راحت باشه که حتی گنجشک هم ازش رد نشه؟ توری فرنگی درشت نیست یه خورده برای این کار؟!

pishroadmin
مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  شادی

درود
ما نزدیک به 10 سال هست که داریم پاسیو و نورگیرهای ساختمان ها رو با همین توری فرنگی محصور می کنیم. به جد و دور از هرگونه اغراق خدمتتون عرض می کنم که تا حالا یک مورد هم نداشتیم که تماس بگیرن و ناراضی باشن و بگن دوباره مشکل دارن. چشمه های این مدل توری به اندازه کافی ریز هست که حتی گنجشک هم عبور نکنه. طبق تجربه و آزمون و خطاهایی که ما در طی این سالیان داشتیم این مدل توری بهترین گزینه هست…

تماس با ما