از آنجا که تمامی ساختمان های امروزی برای زیبایی و چشم گیر شدن نما از نورپردازی بهره می برند بر آن شدیم که در این مقاله راجع به نورپردازی نمای ساختمان با طناب برای شما صحبت کنیم. اجرای نورپردازی نما آن هم توسط کار با طناب به مراتب از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

منظور از نورپردازی نما چیست؟

امروزه تمامی ساختمان ها به منظور زیباتر شدن نما و اینکه نمای ساختمان در شب دید بهتری داشته باشد، از نورپردازی نما بهره می برند. اینکه نورپردازی نما چگونه طراحی و از چه نوع لامپهایی استفاده شود بحثی کاملا تخصصی است که همانند دیگر موارد ساختمان در برنامه های کامپیوتری مخصوص طراحی و سپس اجرایی می شود.

طراحی های انجام شده متناسب با میزان نور مورد نیاز و همچنین بهینه سازی از لحاظ میزان مصرف برق متفاوت است و به نوعی بین شدت نور و صرفه جویی در مصرف برق می بایست حالت بهینه را انتخاب نمود.

نکات مهم در بحث نورپردازی کردن نمای ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان یک هنر و فن است که با استفاده از نور به منظر کلی یا جزئی ساختمان، فضا یا مناطق را تاکید می‌کند و جلب توجه را به وجود می‌آورد. این فرآیند به طراحی و استفاده از نور به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در ایجاد احساسات، ایجاد حالت‌های مختلف و تعیین جلوه‌های زیبایی بر روی ساختمان یا فضا متمرکز است.

در نورپردازی نمای ساختمان، می‌توان از انواع مختلف نورها، انواع لامپ‌ها، افکت‌های نوری و سیستم‌های کنترل نور برای ایجاد تأثیرات مختلف استفاده کرد. در زیر چند نکته مهم در نورپردازی نمای ساختمان آورده شده است:

تعیین هدف: قبل از شروع به نورپردازی، باید هدف و اهداف نورپردازی را مشخص کنید. آیا قصد دارید تاکید بر برجسته کردن خطوط معماری داشته باشید یا جلوه‌های خاصی را ایجاد کنید؟

نوع نور: انتخاب نوع نور مهم است. نور مستقیم، نور غیرمستقیم، نور نشتی و نورهای رنگی می‌توانند به تأثیرات مختلفی منجر شوند.

جلوه‌های نورپردازی: از جلوه‌های مختلف نورپردازی مانند روشنایی و تاریکی متناوب (تکنیک Light and Shadow)، نورپردازی ترکیبی (ترکیب نورهای مختلف) و نورپردازی نمایشی (استفاده از نور برای ایجاد جلوه‌های ویژه) استفاده کنید.

انتخاب رنگ: رنگ نور تأثیر زیادی بر احساسات ایجاد می‌کند. رنگهای گرم معمولاً حس دفاعی و دوستانه ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگهای سرد حس پیشرفت و فضای باز را ترویج می‌کنند.

 

استفاده از تکنولوژی‌های مدرن: استفاده از تکنولوژی‌های نورپردازی مدرن مانند LED ها، سیستم‌های کنترل نور هوشمند و سیستم‌های روشنایی اتوماتیک می‌تواند به بهبود کارایی و کنترل نورپردازی کمک کند.

حفظ تعادل: مهم است که در نورپردازی نمای ساختمان، تعادل مناسبی بین نور و سایه حاصل شود تا ایجاد یک تأثیر زیبایی و هماهنگ.

احیاء مکان: با استفاده از نورپردازی، می‌توانید جلوه ویژه‌ای به محیط بخشیده و حس فضایی خاصی را ایجاد کنید.

نکات فوق تنها چند راهنمایی برای نورپردازی نمای ساختمان هستند و در واقع هنر نورپردازی در ادغام این عوامل به صورت خلاقانه بر اساس نیازها و موقعیت خاص مشتریان و پروژه‌ها تأثیرگذار است.

بهترین زمان انجام نورپردازی نما

مسلما بهترین زمان برای انجام نورپردازی نما حین ساخت ساختمان و مخصوصا هنگامی است که نمای ساختمان در حال انجام است. دلیل این موضوع بسیار واضح است چرا که در این صورت به راحتی می توان سیم کشی ها را از داخل نما رد کرد که این امر علاوه بر زیبایی به دلیل مخفی بودن سیم ها باعث طول عمر بیشتر نورپردازی به دلیل دور بودن سیم کشی از باران و آفتاب می باشد.

اما چنان چه ساختمان شما در مرحله ساخت و ساز نورپردازی نشده است اصلا نگران نباشید چرا که با یک تماس با گروه ما یعنی گروه کار در ارتقاع نماسازان پیشرو به راحتی می توانید نمای خود را نورپردازی نموده و با یک هزینه کاملا به صرفه باعث زیباتر شدن نمای خود شوید.

نورپردازی نمای ساختمان با طناب
نورپردازی نمای ساختمان با طناب

نورپردازی نمای ساختمان با طناب یا داربست؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی کمتر کسی است که برای خدمات کار در ارتفاع از داربست استفاده کند. هزینه بالا، دردسرهای باز و بست کردن داربست و طولانی شدن زمان انجام کار تنها بخشی از دلایل عدم اسفاده از داربست می باشد. برای انجام نورپردازی نما شما به راحتی می توانید از خدمات راپل نمای ساختمان استفاده کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن و با یک هزینه منطقی و معقول زیبایی نمای خود را با نورپردازی نمای ساختمان با طناب و بهره گیری از راپل کار نما دو چندان نمایید.

قیمت و هزینه نورپردازی نمای ساختمان

پس از تماس شما با گروه ما کارشناسان از شما آدرس گرفته و برای بازدید از محل پروژه خدمت شما می رسند. پس از آگاه شدن از نیت شما و اینکه چه نوع نورپردازی باب میل شماست، کارشناسان ما توضیحات کاملی به شما ارائه داده و از هزینه های موجود شما را آگاه می نمایند.

مصالح مورد استفاده در نورپردازی نما با طناب

در نور پردازی نمای ساختمان متریال خاص و گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر برای شما به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

1- لامپها و متریال روشنایی

مطمئنا در بحث نورپردازی نمای ساختمان با طناب مهمترین مصالح لامپها و ادوات روشنایی می باشند. بسته به این که چه هدفی را دنبال می کنیم می توان از لامپ های متنوعی استفاده کرد.

اگر دنبال پرتاب نور هستیم، اگر دنبال نور مخفی هستیم و یا اگر می خواهیم از نوری مثل هالوژن ها استفاده نماییم دستمان کاملا باز هست چرا که برای هر کدام انواع مختلفی در بازار موجود می باشد.

جت لایت ها، وال واشرها، ریسه های SMD و LEDT، هالوژن ها، پروژکتورها و چراغ های دکوراتیو چند طرفه تنها بخشی از ادوات روشنایی نمای ساختمان می باشند که بسته به کاربرد و هدف ما هر یک در جای مخصوص خود کاربرد دارند.

متریال نورپردازی نما
متریال نورپردازی نما

2- سیم و کابل

سیم ها و کابل ها ادوات دیگری هستند که در بحث نورپردازی نمای ساختمان با طناب کاربرد دارند. به دلیل اینکه نورپردازی نما در فضای باز اجرا می گردد حتما باید سیها و کابل ها از جنس مرغوب باشند تا دچار پوسیدگی و از بین رفتگی نشوند.

3- چسب های آب بندی و عایق

پس اجرای نور پردازی و تثبیت لامپها و همچنین سیم کشی در انتهای کار حتما می بایست سیم کشی ها با چسب های مخصوص و مواد عایق آب بندی شده تا در اثر بارندگی و تابش نور آفتاب صدمه نبینند. لازم به ذکر است که کوچکترین قصور در این مورد می تواند باعث اتصالی و نابود شدن و سوختن کل لامپهای روی نما بشود.

4- داکت ها

به علت اینکه نورپردازی نمای ساختمان با طناب پس از ساختن ساختمان می خواهد انجام شود مطمئنا پس از انجام کار ما با برخی از سیم ها مواجه هستیم که ممکن است در زیبایی نما تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل می توان پس از انجام کار آن دسته از سیم هایی را که در معرض دید قرار دارند را داخل داکت گذاشت تا باعث به هم ریختن ظاهر نما نشود.

نورپردازی نمای ساختمان با راپل
نورپردازی نمای ساختمان با راپل

نحوه اجرای نورپردازی نمای ساختمان

پس از فراهم کردن تمامی ادوات و مصالح مورد نیاز نوبت به شروع کار می رسد. نحوه انجام کار نورپردازی نما با طناب خواهد بود. نورپردازی نما با طناب علاوه بر کاهش هزینه ها باعث صرفه جویی در مدت زمان انجام پروژه نیز می شود.

لازم به ذکر است که دیگر هیچ کدام از خدمات نما از جمله پیچ رولپلاک سنگ نما، پیچ رولپلاک سرامیک نما، شستشوی نما، بستن درز انقطاع نما، پوشش پاسیو با توری و … با داربست انجام نمی شوند و تمامی این امور با طناب قابل انجام می باشد. شما می توانید هر کدام از موارد بالا را در مقاله های مربوط به خود مطالعه بفرمایین.

نتیجه گیری

چنان چه ساختمان شما در حین ساخته شدن نورپردازی نشده است کافی است با ما تماس گرفته تا ساختمان شما را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب نورپردازی نماییم. نورپردازی نمای ساختمان یکی از خدمات متعدد شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو می باشد.

در فیلم زیر می توانید بخشی از انجام کار نورپردازی نمای ساختمان با طناب را مشاهده بفرمایین.

همچنین شما مشتری عزیز می توانید از نمونه کارهای ما در اینستاگرام و یوتیوب بازدید نمایید.

 

0/5 (0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما