تعمیرات مرمت نمای ساختمان توسط طناب و بدون داربست توسط گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو در تهران و کرج و کل نقاط کشور، قابل انجام است. حیطه کاری ما انجام تعمیرات و مرمت نقاط در ارتفاع و غیر قابل دسترس ساختمان ها می باشد.

انجام امور نمای ساختمان امروزه به ندرت نیاز به داربست دارد. امروزه تمامی خدمات راپل نمای ساختمان توسط کار با طناب یا همان خدمات راپل به راحتی قابل انجام است. تعمیرات و مرمت نمای ساختمان گاهی به منظور پیشگیری از خطر و ایمن سازی نمای ساختمان، گاهی به منظور زیبا سازی نما و عوض شدن جلوه نما و بعضا هم به منظور برطرف کردن رفع نواقص موجود، انجام می شود.

در این نوشته به برخی از خدمات قابل ارائه توسط گروه ما در زمینه تعمیرات و مرمت نمای ساختمان اشاره می کنیم. شما مشتری محترم می توانید برای دریافت این خدمات با ما تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

تعمیرات مرمت نمای ساختمان به منظور ایمن سازی

نمای ساختمان همانطور که از اسمش پیداست عاملی برای زیبایی یک ساختمان است. اما همان قدر که فعالیت های صورت گرفته به ریبایی نما و جلوه بیشتر آن کمک می کند، اگر به درستی در همان ابتدا طراحی و اجرا نگردد باعث بزوز خطرات و حوادث جبران ناپذیری خواهد شد.

در زیر کارهایی که ممکن است برای حفظ ایمنی نما و پیشگیری از خطر نیاز باشد را بررسی می کنیم.

پیچ و رولپلاک سنگ نما و ترمیم سنگهای افتاده

از آنجا که اکثر ساختمان های موجود در نمای ساختمان خود از سنگ استفاده می نمایند همیشه خطر ریزش سنگ نما وجود دارد. چنانچه ایمنی و پیشگیری از خطر برای شما اهمیت بالایی دارد می توانید قبل از ریزش سنگ نما اقدام به پیچ کردن سنگها نمایید. در غیر این صورت باید این کار را بلافاصله بعد از مشاهده شل شدن و یا ریزش یک سنگ انجام دهید.

تعمیرات و مرمت نما با طناب
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – پیچ رولپلاک نما

در یک توضیح مختصر از نحوه این کار به عنوان یکی از خدمات تعمیرات و نمای ساختمان باید این گونه گفت که ابتدا تمامی سنگهای نما توسط پیچ های گالوانیزه درجه یک پیچ و رولپلاک می شود. در این کار نیاز به دریل ها و مته های مخصوص بوده تا به سنگ ها آسیب نرسد و دچار ترک و شکستگی نشود.

پس از اجرای پیچ و رولپلاک، سنگ های ریزش کرده که توسط کارفرما تهیه شده اند نصب شده و بندکشی می شوند. این سنگ ها روی زمین سوراخ شده سپس به محل مورد نظر برده شده و پیچ می شوند.

 

پس از اتمام موارد بالا روی پیچ ها بتونه همرنگ می شود تا زیبایی نما تحت تاثیر قرار نگیرد. بتونه از جنس سیمان سفید و پودر رنگ های مخصوص همان سنگ نما است تا بتوان حتی الامکان نزدیکترین رنگ به سنگ را درست نمود.

کار پیچ و رولپلاک در انتها توسط فاکتور ارائه شده شامل 5 سال گارانتی می باشد.

در اینجا توضیحات مختصری برای مقاوم سازی سنگ نما ارائه شد. چنانچه نیاز به مطالعه و آگاهی بیشتر دارید می توانید به نوشته پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان مراجعه نمایید.

نصب حفاظ برای پنجره ها و تراس ها

یکی دیگر از خدمات ما به منظور حفظ ایمنی در بحث تعمیرات و مرمت نمای ساختمان نصب حفاظ برای پنجره ها و تراس ها از طریق جوش دادن حفاظ ها و یا بستن آنها توسط پیچ رولپلاک است.

انجام این مورد بدین ترتیب است که حفاظ های مربوطه توسط مشتری فراهم می شود و کادر اجرایی ما نسبت به نصب آن اقدام می نمایند. این امر به دلیل عدم ورود دزد به منزل و همچنین برای حفظ ایمن نوزادان در برخی موارد کاملا ضروری است.

تعمیرات و مرمت نمای ساختمان نصب حفاظ
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – نصب حفاظ پنجره و تراس

تصویر بالا پرسنل ما را در حال نصب حفاظ های استیل نشان می دهد که این حفاظ ها از طریق پیچ شدن قابل نصب هستند. حفاظ های آهنی نیز به راحتی از طریق جوشکاری قابل نصب هستند.

نصب صاعقه گیر برای برج ها

صاعقه یا رعد و برق حالتی از تخلیه الکتریکی است که در اثر الکتریسیته ایستا میان دو ابر یا ابر و زمین ایجاد می‌شود. این پدیده کاملا تصادفی است و خطرات زیادی برای ساختمان، برج و افراد به همراه دارد. نصب صاعقه گیر حفاظت افراد و ساختمان‌ها در برابر رعد و برق را با ایجاد مسیری مطمئن برای هدایت قدرت عظیم صاعقه به داخل زمین تضمین می‌کند.

هر یک از اجزای سیستم صاعقه گیر وظایف مشخصی دارند برای مثال راد‌های هوائی وظیفه جذب صاعقه و هادی‌های نزولی وظیفه انتقال جریان به شبکه ارتینگ را بر عهده دارند. لوازم جانبی صاعقه گیر جهت اجرا و نصب سیستم حفاظت در برابر صاعقه شامل پایه نگه دارنده، کانکتور اتصال سیم و بست اتصال پایه به دکل می‌باشد.

برای نصب صاعقه گیرها با یک هزینه کاملا معقول می توانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کار شما را انجام دهیم.

نصب صاعقه گیر برای برج ها
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – نصب صاعقه گیر برای برج ها

تعمیر و مرمت نمای ساختمان به منظور زیبا سازی نما

تعمیرات و مرمت نمای ساختمان گاهی برای زیبا تر کردن نما و همچنین بازیابی مجدد زیبایی نما که در حال حاضر کمرنگ شده است، انجام می گیرد. کارهای بسیار زیادی در هر نما بسته به متریال کار شده در آن نما قابل اجرا است. از آنجا که نمای یک ساختمان می تواند چشم انداز اصلی آن باشد لذا هر چه به آن بیشتر توجه شود بر ارزش ساختمان می افزاید.

در اینجا بر آنیم به برخی از اموری که جهت زیبا سازی نما توسط گروه ما قابل انجام است اشاره نماییم. قابل ذکر است که تمامی این امور توسط کادر اجرایی مجرب و متعهد اجرا شده که تمامی آن ها دارای بیمه حوادث می باشند.

شستشو و نظافت نمای ساختمان

به جرات می توان گفت اولین و بهترین و ارزانترین راه برای زیبا سازی نما شستشوی نما بدون داربست می باشد. این موضوع برای کلان شهرهایی مثل تهران که هوا در اکثر اوقات به شدت آلوده است بیشتر ضرورت دارد. نمای شما چه سنگ باشد چه آجر و چه شیشه باشد چه کامپوزیت مطمئنا در بازه زمانی حداقل دو سال نیاز به نماشویی دارد.

 

اما روش شستشوی نما برای هر مدل از نما متفاوت است. اگر نما از جنس سنگ تیشه ای، آجر و سیمان باشد بهترین روش استفاده از واترجت یا همان آب پر فشار است.

واتر جت ها به سه نوع برقی تکفاز، برقی سه فاز و بنزینی تقسیم می شوند. بهترین نوع واترجت از نوع سه فاز است که فشار آب بسیار مناسبی داشته و متعاقبا بازدهی بهتری دارند. البته فشار آب نباید آن قدر هم زیاد باشد که به نما آسیب برساند. بهترین نوع برای شستشوی نما واترجت های 240 بار هستند.

شستشوی نما توسط واترجت
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – شستشوی نما توسط واترجت

اما برای شستن نماهای شیشه، سنگهای صیقلی و نمای کامپوزیت بهترین روش شستشو با آب و مواد شوینده و در انتها استفاده از ابر و تی برای لکه گیری می باشد. البته که اگر فقط هدف نظافت و تمیزی شیشه ها و پنجره های نما باشد این کار به تنهایی توسط ابر و تی قابل انجام است و دیگر نیاز به شستن نمی باشد.

آنچه که واضح است معمولا نماهای کامپوزیت و شیشه ای زودتر نیاز به تمیزی و نظافت دارند. اکثرا ساختمان های اداری و تجاری و شزکتی معمولا از نماهای شیشه ای و کامپوزیت استفاده می کنند. از این رو می توانید برای نظافت نمای خود در دوره های مشخص با ما قرارداد بسته و از تخفیفات ما استفاده نمایید.

شستشوی شیشه های نما
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – شستشوی شیشه های نما

رنگ آمیزی برای نما و فریم های پنجره ها

خدمات رنگ آمیزی یا همان نقاشی نمای ساختمان یکی دیگر از مباحث تعمیرات و مرمت نمای ساختمان محسوب می شود. اجرای رنگ آمیزی نما خود به دودسته عمده تقسیم می شود. یکی رنگ آمیزی برای نماهای سیمانی و دیگری رنگ آمیزی فریم پنجره ها یا دیگر قسمتهای فلزی کار شده در نما می باشد. در زیر به طور خلاصه راجع به هر دو کمی به توضیح می پردازیم.

رنگ آمیزی برای نماهای سیمانی

برای رنک آمیزی نماهای سیمانی مراحلی وجود دارد که می بایست به ترتیب انجام شود تا نتیجه حاصله مورد پسند واقع شود. مرحله اول شستن نما می باشد. کل نما می بایست توسط دستگاه واترجت شسته شود تا زیر کار عاری از گرد و غبار و کثیفی شود. مرحله دوم از رنگ آمیزی پوشاندن ترک ها و سوراخ ها و همچنین برطرف کردن پستی و بلندی های موحود در نما می باشد.

مرحله سوم استفاده از پرایمر می باشد. پرایمر نوعی چسب شیری رنگ است که باعث عدم پوسته پوسته شدن رنگ و همچنین پوشش بهتر رنگ خواهد شد مرحله چهارم اجرای رنگ اولیه خواهد بود. در نهایت مرحله پنچم و نهایی، اجرای رنگ اصلی خواهد بود.

رنگ های استانداردی که امروزه برای نماهای سیمانی به کار می رود از نوع آکرولیک قابل شستشو می باشد. چنان چه خواهان رنگ نمایی اصولی و استاندار و با دوام باشیم باید مراحل به طور کامل اجرا شده و از رنگ مرغوب استفاده نمائیم.

متاسفانه امروزه برای رنگ آمیزی به قدری قیمت دور از عقل و پایین داده می شود که کارفرما نیز بدون توجه به این مسائل استقبال می کند. حال آن که مجری کار بدون توجه به مراحل بالا و حتی عدم اطلاع از روش رنگ آمیزی نما کار را اجرا می کند. حتی بعضی مواقع دیده شده که از رنگ بلاستیک برای رنگ آمیزی استفاده می شود که جای بسی تعجب است.

براورد هزینه برای رنگ آمیزی در درجه اول به متراژ کار و در درجه دوم به قیمت مواد مصرفی در زمان رنگ آمیزی بستگی دارد.

رنگ آمیزی نماهای سیمانی
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – رنگ آمیزی نماهای سیمانی

رنگ آمیزی فریم ها و ادوات فلزی نما

با وجود آن که امروزه پنچره های pvc و upvc جایگزین پنچره های فلزی شده اند اما هنوز ساختمان های زیادی از فریم های فلزی استفاده کرده و می کنند. علاوه بر فریم پنجره ها امروزه در نماهای مدرن و نماهای تلفیقی از وزق ها و فلاشینگ ها نیز به طور گسترده استفاده می نمایند.

چنانچه قصد تعمیرات و مرمت نمای ساختمان به واسطه نقاشی این قسمتها را دارید به راحتی و با یک هزینه حداقلی می توانید از خدمات ما استفاده نمایید. نحوه محاسبه قیمت کاملا بسته به کارهای اجرایی علی الخصوص شرایط زیر کار دارد.

رنگ آمیزی قسمتهای فلزی نما
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – رنگ آمیزی قسمتهای فلزی نما

اجرای رزین و جلا برای چوب و آجر و سنگ

یکی دیگر از موارد تعمیرات و مرمت نمای ساختمان مربوط به احیای چوب، آجر و سنگ نما می شود. چوب ها و آجرهای کار شده در نمای ساختمان معمولا به مرور زمان آن کیفیت و رخ اولیه خود را از دست می دهند. ما از طریق اجرای رزین و جلا برای چوب ها و آجرها به احیای آن ها کمک می کنیم.

برای این موضوع بهتر است ابتدا زیر کار به طور کامل تمیز و شستشو گردد. پس از آن برخی چوب ها نیاز به سمباده کاری و رنگ چوب دارند. در نهایت با اجرای یک دست جلا می توانید تا نود درصد همان رخ ابتدایی را از چوب های نما انتظار داشته باشید.

برای آجرهای نما و همچنین سنگ های آنتیک و تزیینی معمولا بهترین راه حل پس از اجرای شستشو اجرای یک دست رزین با کیفیت است. با این کار سنگ و آجر براق تر شده و تا حدی عایق بندی نیز می شود.

اجرای رزین و جلا برای چوب آجر
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – اجرای رزین و جلا برای چوب و آجر

نورپردازی نمای ساختمان

تعمیرات و مرمت نمای ساختمان گاهی به منظور نورپردازی نمای ساختمان با طناب به جهت زیباتر شدن و جلوه بیشتر یک نما انجام می شود. در عصر حاضر معمولا تمامی ساختمان ها در هنگام اجرای نما تمهیدات لازم جهت سیم کشی و اجرای نورپردازی را لحاظ می کنند. اما چنانچه نمای شما از این نعمت بی بهره است کافی است با ما تماس بگیرید.

با مشورت شما و کارشناسان ما و همفکری با یکدیگر یک طراحی اولیه برای نورپردازی لحاظ می شود. این نظر شماست که از چه نور و لامپی با چه پرتاب نوری در کجای نما استفاده شود. پس از فراهم کردن ادوات لازم کادر اجرایی ما نسبت به سیم کشی و نصب لامپ ها و پروژکتورها اقدام می نمایند.

به همین راحتی و بدون نیاز به داربست و با صرف یک هزینه معقول می توانید روحی تازه به نمای خود ببخشید.

نورپردازی نمای ساختمان بدون داربست
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – نورپردازی نما

تعمیرات مرمت نما به منظور رفع نواقص

گاهی اوقات بروز یک سری مشکلات در نما و بخش های مرتفع یک ساختمان نیاز به تعمیرات و مرمت نمای ساختمان را اجتناب ناپذیر می کند. شاید برای رفع این نواقص ابتدایی ترین فکری که به ذهن عموم می رسد بستن داربست و سپس انجام کار و رفع نقص است. اما اجرای تمامی امور در ارتفاع امروزه توسط کار با طناب و در اسرع وقت قابل انجام است.

در زیر به طور خلاصه به برخی از این امور اشاره می کنیم. برای توضیحات تکمیلی می توانید به نوشته کار روی نمای ساختمان رجوع کرده و مطالعه نمایید.

محصور کردن نورگیر و پاسیو برای عدم ورود پرندگان

حتما تا به حال برای شما نیز پیش آمده است که از شر کبوترها و فضله آنها به سطوح آمده باشید. این موضوع بیشتر در نورگیرهای آپارتمان ها خود را نشان می دهد. در اکثر ساختمان ها نورگیرها و پاسیوها محل خوبی برای اتراق کبوترها شده است. علاوه بر سر و صدای آنها بخش آزار دهنده تر این موضوع فضله آنها می باشد که علاوه بر بوی بد می تواند باعث به وجود آمدن حشرات مختلف شود.

 

راه حل مناسب برای این موضوع محصور نمودن نورگیرها توسط توری می باشد که از خدمات گروه ما می باشد. این موضوع علاوه بر اینکه هزینه کمی دارد به هیچ عنوان مزاحمت نور دریافتی شما نخواهد شد. برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه انجام این کار می توانید مقاله نصب توری پاسیو و نورگیر را مطالعه بفرمایید.

پوشش حیاط خلوت توسط توری
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – پوشاندن نورگیر توسط توری

تعویض لامپ های نمای ساختمان

ساختمان هایی که در نمای خود از نورپردازی بهره می برند مطمئنا به مرور زمان چه از لحاظ سیم کشی و از چه لحاظ سوختن لامپ های موجود نیاز به تعمیرات و مرمت دارد. پس از تهیه لامپ و پروژکتورهای جایگزین توسط مشتری، تکنسین های ما اقدام به تعویض آنها کرده و اگر سیم کشی ایرادی داشته باشد آن را برطرف می کنند.

اجرای ایزوگام در ارتفاع و نما

تعمیرات و مرمت نمای ساختمان گاهی برای رفع جلوگیری از وزود آب به داخل ساختمان یا همان ایجاد نم و رطوبت است. چنانچه نیاز به اجرای ایزوگام در ارتفاع یا بهتر است بگوییم ایزوگام برای قسمتهایی که به راحتی دسترسی ندارند باشد، می توانید از خدمات ما استفاده نمایید.

ایزوگام کردن دیوارهای بقلی ساختمان، ایزوگام کردن کنج سینه کفتری های نما، ایزوگام کردن کانال کولرهایی که در ارتفاع هستند و موارد این چنینی بخشی از کارهای قابل ارائه ما هستند.

 

اجرای ایزوگام در ارتفاع کاری بسیار حساس است و اگر فرد انجام دهنده این کار تخصص کافی نداشته باشد هم کار خوب انجام نخواهد شد و هم ممکن است صدماتی برای خود فرد انجام دهنده در پی داشته باشد. پس در انتخاب مجری کار دقت فراوانی داشته باشید. برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله ایزوگام دیوار نما ساختمان را مطالعه بفرمایید.

نصب ایزوگام در ارتفاع با طناب
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – نصب ایزوگام در ارتفاع

پوشش درز انقطاع بین دو ساختمان

مطمئنا تا به حال چشم تان به درز موجود بین ساختمان ها افتاده است. این درز موجود به عنوان درز انقطاع شناخته می شود. وجود درز انقطاع به دلایل فنی واجب بوده و هیچ ساختمانی را پیدا نمی کنید که به طور کامل دیوارش چسبیده به دیوار ساختمان مجاور باشد. جالب است که بدانید اگر این درز پوشانده نشود هم تاییدیه پایان کار صادر نخواهد شد و هم زیبایی نما تحت تاثیر قرار می گیرد. علاوه بر این دو مورد نبستن این درز باعث رفت و آمد پرندگان و سکنا گزیدن آنها خواهد شد.

 

به طور معمول بستن این درز از سه طریق استفاده از ورق، استفاده از یونولیت و سیمان و استفاده از توری میسر می باشد. البته که روش توری زیاد مورد پسند نیست چرا که بحث زیبایی نما در آن لحاظ نمی شود. یکی دیگر از خدمات گروه ما کمک به شما برای پوشاندن این درز می باشد. برای مطالعه بیشتر راجع به بستن در انقطاع ساختمان به عنوان یکی دیگر از موارد تعمیرات و مرمت نمای ساختمان توصیه می کنیم موارد تکمیلی را در مقاله مربوط به آن بررسی نمایید.

پوشش درز انقطاع بین دو ساختمان
تعمیرات و مرمت نمای ساختمان – پوشش درز انقطاع بین دو ساختمان

تعمیرات نمای ساختمان به منظور رفع نواقص

در گفته های بالا به برخی از مهمترین موارد خدمات مان برای رفع نواقص موجود در نقاط مرتفع ساختمان اشاره کردیم. اما موارد دیگری نیز وجود دارد که برای تعمیرات و مرمت نمای ساختمان می توانیم به شما کمک کنیم.

  • نصب و ترمیم بنر، تابلو، فلکسی موجود در نما و ارتفاع
  • کندن و سوراخ کردن نما به منظور تعبیه دریچه هود و هوا
  • نصب لوله های هاکش و سانتریفیوژ
  • اجرا و ترمیم انواع لوله کشی های آب و گاز و … در نما و ارتفاع
  • اجرای جوشکاری در ارتفاع
  • نصب انواع حفاظ های آهنی و استیل برای پنجره ها و تراس ها
  • آب بندی و عایق کاری نمای ساختمان
  • بندکشی برای درزهای موجود در سنگ و آجر نما
  • اجرای مواد نانو روی نمای ساختمان
  • اجرای سیمان کاری در ارتفاع
  • و….

لیست فعالیت ها در زمینه تعمیر و مرمت نما

در جدول زیر به طور خلاصه می توانید فعالیت های ما در زمینه تعمیر نمای ساختمان را مشاهده نمایید.

ایمن سازی نما رفع نواقص زیبا سازی نما
پیچ رولپلاک سنگ نما پوشاندن نورگیر و پاسیو با توری شستشوی نمای ساختمان
نصب سنگهای افتاده نما تعویض لامپهای سوخته نما تمیز کردن شیشه های نما
نصب حفاظ برای پنجره ها و تراس ها اجرای ایزوگام در ارتفاع و نما رنگ آمیزی نماهای سیمانی
نصب صاعقه گیر پوشاندن درز انقطاع رنگ آمیزی فریم های پنجره ها
اجرای جوشکاری در ارتفاع و روی نما اجرای رزین و جلا برای چوب های نما
آب بندی و عایق کاری نما اجرای رزین برای آجرهای نما
سیمان کاری در ارتفاع و نما نورپردازی نما
نصب لوله و هواکش

 

تمامی کادر اجرایی و تکنسین های گروه ما دارای بیمه مسئولیت مدنی یا همان بیمه حوادث می باشند. قبل از اجرای هر پروژه طبق قرارداد منعقد شده مسئولیت از کارفرما سلب شده و ذکر می گردد که تمام مسئولیت ها به عهده پیمانکار می باشد.

گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو با پنج شعبه فعال آماده خدمت رسانی به شما در تمام نقاط تهران، کرج و سراسر کشور است.

شما عزیزان می توانید از طریق صفحات ما در اینستاگرام و آپارات نمونه کارهای ما را مشاهده بفرمایین.

0/5 (0 نظر)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما