ایمن سازی نمای ساختمان

ایمن سازی نمای ساختمان به منظور جلوگیری از بروز خطرات جانی و مالی امری اجتناب ناپذیر برای همه ساختمان های امروزی است. ساختمان هایی که از سنگ و سرامیک در نمای خود استفاده می کنند همیشه در معرض ریزش قرار دارند.

ایمن سازی گاهی به منظور پیشگیری از خطر و قبل از ریزش سنگ نما است و گاهی برای تثبیت و ترمیم نما است و آن وقتی است که یک یا چند سنگ از نما جدا شده و ریزش می کند.

با توجه به دلایل زیادی که وجود دارد ریزش سنگ نما و خطرات آن همیشه محتمل است. دلایل ریزش سنگ را قبلا در بخش مهار مقاوم سازی سنگ نما به تفصیل توضیح داده ایم. پس چه بهتر قبل از اینکه سنگی ریزش کند برای پیشگیری دست به پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان بزنیم. با این کار هم از بروز خطر جلوگیری کرده و هم از صرف هزینه های خرید سنگ برای ترمیم راحت خواهیم بود.

ایمن سازی نمای ساختمان با طناب
ایمن سازی نمای ساختمان با طناب

تماس با ما برای بازدید و برآورد هزینه ایمن سازی نما

در مرحله اول برای بحث ایمن سازی نمای ساختمان شما مشتری عزیز می بایست با ما تماس گرفته و آدرس بفرمایید تا کارشناسان ما برای بازدید خدمت شما برسند. پس از بازدید تمام توضیحات خدمت شما گفته خواهد شد و در نهایت قیمت پیچ رولپلاک نما به شما اعلام می گردد. موارد بسیاری در قیمت گذاری هر کار مهم است که برای اطلاع بیشتر از آن می توانید مقاله قیمت پیچ رولپلاک نما را مطالعه بفرمایین.

مصالح و ابزار مورد نیاز برای ایمن کردن نمای ساختمان

برای انجام کار پیچ و رولپلاک سنگ نما به منظور ایمن سازی نما، از ابزارها و مصالح خاصی استفاده می شود. ابزار های مورد استفاده دریل، پیچ بند برقی و ادوات کار راپل از قبیل طناب، هارنس، آی دی، شانت و… هستند که در بخش خدمات راپل نمای ساختمان به تفصیل راجع به آنها توضیح داده ایم. انتخاب دریل مناسب و همچنین مته مناسب در این کار بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال برای سنگ های باریک گه عمدتا به صورت برجسته کار می شود حتما باید از دریل های گیربکسی بدون لرزش استفاده شود. در غیر این صورت احتمال شکستن و ترک خوردن سنگها بسیار زیاد است.

مصالح مورد نیاز در این کار پیچ، رولپلاک، بتونه یا رنگ جهت همسان سازی پیچ ها با رنگ نما و سیمان جهت بندکشی بعد از نصب سنگهای ربزش کرده می باشد. پیچ های استفاده شده حتما می بایست از جنس گالوانیزه بوده تا زنگ نزند. طول پیچ ها بسته به این که قطر سنگ چقدر باشد متفاوت است. بتونه برای روی پیچ ها نیز مخلوطی از سیمان و پودر رنگ به منظور همسان سازی رنگ آن با رنگ سنگ ها می باشد.

ایمن سازی نمای ساختمان بدون داربست
ایمن سازی نمای ساختمان بدون داربست

نحوه انجام کار پیچ رولپلاک نما به منظور ایمن سازی

نحوه انجام کار پیچ و رولپلاک سنگ نما به منظور ایمن سازی نمای ساختمان از طریق کار با طناب و بدون نیاز به داربست است. نیرو از طریق طناب آویزان شده و شروع به کار می کند. در هر بار فرودی که انجام می شود به طور تقریبی دو متر از نما از بالا تا پایین پیچ می شود.

ابتدا سنگ به واسطه دریل سوراخ شده و سپس پیچ همراه رولپلاک که از قبل مقداری درون هم پیچیده شده اند در سوراخ قرار می گیرد و در انتها از طریق پیچ بندهای برقی پیچ تا انتها درون رولپلاک پیچیده شده تا به طور کامل سفت شود. بعد از این کار روی پیچ که کمی از سطح سنگ داخل تر رفته است بتونه می شود تا بتونه هم سطح سنگ نما قرار گیرد.

تعداد پیچ برای هر سنگ بستگی مستقیم به ابعاد هر سنگ دارد. معمولا اندازه عرض سنگها یکسان می باشد. در قدیم عرض سنگها معمولا 15، 20 و یا 30 سانت بود اما در زمان حال معمولا عرض سنگها 40 سانت است مگر اینکه سنگها به صورت ابزار کار شود که در آن صورت عرض های کوچکتر استفاده می شود. اما تعداد پیچ به طول سنگها وابسته است نه عرض آنها. چنانچه طول سنگ زیر 50 سانت باشد یک پیچ، اگر بین 50 تا 100 سانت باشد دو عدد پیچ، اگر بین 100 تا 150 سانت باشد سه عدد پیچ و همینطور الی آخر.

نحوه نصب سنگ های ریزش کرده پس از ایمن سازی

پس از اتمام کار پیچ رولپلاک تمامی سنگها که به علت ایمن سازی نمای ساختمان انجام می گیرد نوبت به نصب سنگ نما بدون داربست به منظور حفظ زیبایی نما می رسد. ابعاد سنگ های ریزش کرده توسط مجریان کار و در حین کار پیچ کردن برداشت شده و در انتها به کارفرما داده تا نسبت به تهیه سنگ ها اقدام نماید.

برای نصب سنگهای ریزش کرده سنگهای موجود توسط دریل ابتدا روی زمین سوراخ می شوند. سپس سنگها به محل مورد نظر برای نصب انتقال داده می شوند. بهتر است علاوه بر استفاده از پیچ از چسب سنگ استفاده نمود. درست است که چسب سنگ به مرور زمان خاصیتش را از دست می دهد اما استفاده از آن خالی از عریضه نمی باشد. پشت سنگ را آغشته به چسب نموده سپس هارنر یا خشک کن را به آن اضافه و آن را پشت سنگ پخش می کنیم. پس از این مرحله سنگ را در جای خود قرار داده و کمی صبر می کنیم تا بگیرد. پس از آن سنگ را پیچ می کنیم.

ایمن سازی محکم کردن سنگ نما
ایمن سازی و محکم کردن سنگ نما

تقدیم قرارداد یا فاکتور برای ایمن نمودن نما

اما دو بحث خیلی مهم در فرایند ایمن سازی نمای ساختمان بیمه بودن پرسنل و بحث گارانتی کار می باشد. تمامی کادر اجرایی ما دارای بیمه مسئولیت مدنی یا همان بیمه حوادث هستند. قبل از انجام کار بیمه نامه به رویت شما رسیده و د قرارداد شماره بیمه نامه ذکر می شود. همچنین در قرارداد ذکر می شود که تمامی مسئولیت کارکنان اعم از جانی و مالی به عهده ما می باشد.

کار انجام شده به منظور خیال راحتی مشتری عزیز، طبق قرارداد پیش از کار و یا فاکتور در انتهای کار شامل 5 سال گارانتی می باشد. بدین ترتیب که در مدت 5 سال اگر سنگی مجدد ریزش نماید ما موظف به ترمیم رایگان خواهیم بود. این 5 سال گارانتی من باب راحت بودن خیال شما است و الا چنانچه کار درست انجام شود مادامی که ساختمان پا بر جا است احتمال ریزش سنگ دیگر وجود ندارد.

شما عزیزان می توانید از طریق صفحات ما در اینستاگرام و آپارات نمونه کارهای ما را مشاهده بفرمایین.

 

0/5 (0 نظر)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما