چرا شستشوی نما (نماشویی)

آنچه مسلم است همانطور که داخل خانه نیاز به نظافت و تمیزی دارد، نمای بیرونی که به نوعی چشم انداز ساختمان می باشد هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود و نیاز به شستشوی نما (نماشویی) دارد.

انواع شستشوی نما (نماشویی)

(1) شستشو توسط دستگاه واترجت و واتر سندبلاست

در این روش از آب پر فشار برای شستشوی نما (نماشویی) استفاده خواهد شد. از این روش در اکثر نما ها به جزء شیشه و کامپوزیت می توان استفاده نمود .هر چند که نماهای شیشه ای و کامپوزیت اگر خیلی کثیف باشند برای زدودن کثیفی ها در درجه اول می توان از واتر جت استفاده نمود.

 

عمده کاربرد واترجت در نما های آجری، سیمانی و سنگ های غیر صیقلی مانند تیشه ای، آنتیک، بادبر و …. می باشد. در نماهای سیمانی شستشو فقط از طریق واترجت خالی بوده و امکان اجرای سند بلاست نمی باشد. اما در نماهای آجری و سنگی (غیر صیقلی ) پس از شستشو توسط واتر جت ممکن است کثیفی هایی که تبدیل به رسوب شده است از بین نروند، و لذا راه چاره واتر سند بلاست می باشد. حسن این روش مسلما قدرت پاک کنندگی آن است و عیب بزرگ آن ضعیف شدن سنگ یا آجر می باشد چرا که در این روش عمل لایه برداری انجام خواهد شد. واتر سند بلاست به این صورت می باشد که آب پر فشار و سیلیس توام و باهم به نما خورده و لایه برداری انجام می شود.

مشخصات دستگاه واترجت

اما دستگاه های واتر جت از نظر منبع تغذیه و قدرت انواع گوناگونی دارند. واتر جت ها به دونوع بنزینی و برقی تقسیم می شوند که نوع برقی خود به دو قسمت تک فاز و سه فاز تقسیم بندی می شوند. قدرت واترجت بر اساس فشار آن می باشد که برای عملیات نماشویی بهترین گزینه ها واترجت های سه فاز 200، 240، 300 بار می باشند .

براورد قیمت برای شستشوی نما (نماشویی) توسط دستگاه واتر جت بعد از بازدید از نما اعلام می شود که معمولا این هزینه کمتر از 1،500،000 تومان نخواهد بود.

(2) شستشو به روش سنتی یا همان آب و مواد شوینده

این روش مناسب برای نماهای شیشه ای، کامپوزیت و سنگ های صیقلی که رنگ تیره دارند می باشد. در این روش ابتدا نما خیس شده و سپس توسط مواد شوینده تمیز می شود و در انتها دوباره آب گرفته می شود کل نما به این ترتیب شسته شده و گام نهایی لکه گیری می باشد.

 

(3) شستو توسط ابر و تی

این روش بیشتر برای شیشه های نما کاربرد دارد. در این روش استفاده از آب وجود نخواهد داشت و نظافت توسط اسپری های تمیز کننده سطح و سپس توسط تی های آب جمع کن انجام می شود.

بعضی از همکارهای ما کامپوزیت را هم با این روش انجام می دهند که خیلی کار درستی نمی باشد. برآورد قیمت در این روش هم همانند دو روش دیگر کاملا وابسته به بازدید از محل کار می باشد.

0/5 (0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما