شستشو نما ساختمان با طناب

شستشو نما با طناب یا راپل امروزه به راحتی و سهولت در کوتاه ترین زمان ممکن و با یک هزینه کاملا مقرون به صرفه قابل انجام خواهد بود. نماشویی توسط راپل یا همان طناب دیگر مشکلات کار با داربست را نداشته و این اجازه را به شما خواهد داد تا از نمای ساختمان خود به صورت دوره ای مراقبت نمایید تا همیشه نمایی ایده آل داشته باشید. در این مقاله همه چیز را راجع به شستشو نما با طناب مطالعه خواهید نمود.

مزیت شستشوی نمای ساختمان با طناب و راپل عبارت است از:

  • اجرای سریعتر نماشویی با طناب
  • قیمت ارزان تر انجام شستشو با راپل
  • ایمنی بیشتر نسبت به نماشویی با داربست
  • عدم مزاحمت برای تردد حین شستن نما
  • عدم آسیب به ساختمان حین نظافت

 

نماشویی ارزان

نماشویی یکی از اقدامات ضروری برای حفظ زیبایی و عمر نمای ساختمان است. اما هزینه های نماشویی می‌تواند بالا باشد، به خصوص اگر از روش‌های سنتی و پرهزینه استفاده شود. خوشبختانه، راهکارهایی برای نماشویی ارزان و به صرفه وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

البته همین که شستشوی نما امروزه توسط راپل یا همان کار با طناب و بدون نیاز به داربست صورت می پذیرد، هزینه ها به شدت کاهش خواهد یافت.

 

چه ساختمان هایی به شستشوی نما نیاز دارند؟

امروزه با توجه به تغییرات آب و هوایی و همچنین تعدد وسایل نقلیه بیش از پیش نیاز به شستشو و نظافت نما احساس می شود. این موضوع در کلان شهرهایی مثل تهران و کرج و … بیشتر خودنمایی می کند. در زیر به مواردی که نماشویی و تمیز کردن نما نیاز مبرم هست اشاره کرده ایم.

شستشوی ساختمان های نوساز

معمولا پس از اتمام ساخت یک ساختمان نمای آن به دلایل زیادی همچون بنایی، گرد و خاک و … نیاز میرم به نظافت و شستشو دارد. در برخی موارد تمیز کردن نما قبل از باز کردن داربست انجام می شود. اما چنانچه به هر دلیلی این موضوع صورت نگیرد، این امر توسط شستشو نما با طناب به راحتی قابل انجام است.

یکی از مواردی که در اکثر مواقع با آن مواجه هستیم پاشش سیمان روی خود نما و یا نمای ساختمان های مجاور است. در صورتی که ملاک فقط تمیز کردن سیمان ها و ملات ها باشد می توان توسط کاردک و یا تیغ شیشه این قسمت ها را تمیز نمود. مطمئنا پس از پاک کردن این ذرات اگر نماشویی هم انجام شود خیلی بهتر است.

نماشویی ساختمان با راپل
نماشویی ساختمان با راپل

شستشوی ساختمان با نمای شیشه ای

نمای ساختمان های اداری و تجاری در بسیاری از مواقع شیشه ای یا کرتینوال کار می شوند. نماهای شیشه ای نسبت به دیگر نماها کثیفی و لک را بیشتر نمایان می کنند. از همین رو نظافت آن ها به صورت دوره ای و حداقل یک بار در سال کاملا ضروری است.

ساختمان هایی از این دست معمولا با ما قراردادی به صورت دوره ای داشته و در زمانی معین در سال برای یک یا دو بار شستشو نما با راپل برای آنها انجام خواهد شد. به طور قطع از لحاظ هزینه نیز نظافت دوره ای این نماها مقرون به صرفه تر خواهد بود تا وقتی که نما مثلا 3 سال شسته نشده باشد و زمان زیادی صرف تمیزی آن شود.

 

شستن ساختمان با نمای کامپوزیت

دیگر متریال استفاده شده در نمای ساختمان های اداری و تجاری امروزی نمای کامپوزیت است. این گونه نماها همانند نما های شیشه ای به شدت گرد و غبار وکثیفی را جذب کرده و ظاهر نما سریعا تحت تاثیر قرار می گیرد. 

چنانچه سالی یک یا دو بار نمای کامپوزیت نظافت شود ممکن است کار به شستشو نرسد و با ابر و تی به راحتی تمیز شود. اما اگر نمایی به عنوان مثال بالای 2 سال تمیز نشده باشد شستشو نما با طناب توسط دستگاه واترجت امری اجتناب ناپذیر است. با توجه به موارد بالا نماشویی به صورت دوره ای علاوه بر تمیزی و زیبایی نما، هزینه شما را مدیریت خواهد کرد.

نماشویی ساختمان های مسکونی

نمای ساختمان های مسکونی امروزه معمولا از جنس سنگ، سیمان، آجر و یا چوب می باشند. این مورد از ساختمان ها مطئنا از لحاظ بازه زمانی می توانند در پریود زمانی بیشتری مورد نظافت قرار بگیرند. البته که اگر زیبایی و جلوه نما برای ساکنین مهم باشد این بازه می تواند کوتاه تر باشد.

پیشنهاد ما برای ساختمان های مسکونی اجرای شستشوی نما هر دو سال یکبار و آن هم در اسفند ماه است. چرا که برای سال جدید نما تمیز خواهد بود و از طرفی نیز بارندگی ها تا حدی به اتمام رسیده است. 

تاخیر بیش از حد در امر “نماشویی و نظافت نما” اثرات جبران ناپذیری از جمله فرسایش نما و بستن رسوب در نماهای سنگی و سیمانی و آجری را در پی دارد.

شستن ساختمان های قدیمی

با توجه به قیمت بالای متریال ساختمانی شاید گاهی اوقات بهترین ایده برای بازسازی نما شستن و نظافت آن به جای تعویض نما باشد. البته که برای نماهای متفاوت بعد از شستن نما راه کارهایی وجود دارد که نما تا حد امکان آن زیبایی اولیه خود را به دست آورد.

مثلا پس از شستن نمای آجری با طناب می توان روی آن رزین اجرا کرد. و یا مثلا برای نماهای سیمانی می توان پس از نماشویی با راپل، از رنگ آمیزی بهره برد. برای چوب هایی که در نما استفاده می شود هم می توان پس از نظافت از رنگ های مخصوص و جلا استفاده کرد.

پیشنهاد ما به شما این است تا با ما در تماس باشید و از ایده و تجربه ما برای بازسازی و جلوه بهتر نمای خود استفاده نمایید.

شستشو نما ساختمان با راپل
شستشو نما ساختمان با راپل

روش های شستشوی نما با طناب

برای نظافت و تمیز کردن نماهای مختلف مطمئنا روش های متفاوتی وجود دارد. به فراخور هر مدل نما روش مناسب برای آن می بایست اتخاذ شود. در زیر انواع روشهای شستشوی نما با راپل را برای شما نام می بریم و گفته خواهد شد هر روش مناسب برای چه نوع نمایی است.

1- شستن نما با واترجت

به طور قطع بهترین و شایع ترین روش شستشو نما استفاده از دستگاه واترجت می باشد. این مدل شستشو برای اکثر نماهای امروزی کاربرد دارد. این ستگاه آب را به صورت پر فشار پاشیده و باعث تمیز شدن نما و زدودن کثیفی و گرد و غبار می شود.

برای نماهای آجری و سیمانی سنگ های غیر مسطح بهترین و تنهاترین روش نظافت استفاده از واترجت می باشد. برای نماهای چوبی، شیشه ای، کامپوزیت و سنگ های صیقلی استفاده از واترجت رایج است. هرچند برای نماهای شیشه ای و کامپوزیت پس از اجرای واترجت شاید نیاز به لکه گیری وجود داشته باشد.

واترجت ها به دو نوع برقی و بنزینی تقسیم می شوند. واترجت های برقی سه فاز قدرت بیشتری دارند و چنانچه ساختمان دارای برق سه فاز باشد توصیه می شود از این مدل استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص این مدل از شستشوی نما توصیه می شود حتما مقاله شستشو نما با واترجت را مطالعه بفرمایید.

 

شستشو نما با راپل
شستن نما با واترجت با طناب

2- نماشویی توسط واترسندبلاست

این روش را به نوعی می توان مکمل شستشو با واترجت برای نماهای آجری و سنگ های تیشه ای یا هر نوع سنگی که صیقلی نبوده، دانست. در این نوع از نماها ممکن است به همان دلیلی که در بخش قبل اشاره نمودیم سیاهی و رسوب پس از شستن نما توسط واترجت باقی بماند. راهکار برای از بین بردن این رسوب ها واتر سندبلاست این قسمت ها می باشد. 

در این روش نازل واترجت عوض شده و به نازلی مجهز می شود که علاوه بر پاشش آب با فشار سیلیس یا سنگ ریزه نیز پاشیده می شود. این کار باعث لایه برداری از سنگ و آجر شده و رسوب ها را محو می نماید. البته در این روش تا حدی به نما آسیب وارد می شود و ما توصیه به استفاده از این روش نمی کنیم.

3- شستشو نما با آب و مواد شوینده

سومین روش در بحث نماشویی و شستشو نما ساختمان با طناب استفاده از آب و مواد شوینده است. در این روش با استفاده از یک شیلنگ بزرگ که مجهز به قطع کن و وصل کن در سر شیلنگ می باشد، کار انجام خواهد شد.

روال کار به این ترتیب است که ابتدا نما توسط آب خیس شده و سپس مواد شوینده استعمال می شود و مجددا با آب شسته می شود. این روش فقط برای بعضی از نماها من جمله نماهای سنگ صیقلی، کامپوزیت و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در تصویر زیر شستشو نما سنگ گرانیت را با آب و مواد شوینده مشاهده می فرمایید.

 

نماشویی با راپل
شستن نما با آب و مواد شوینده

4- نظافت نما توسط ابر و تی

این روش که معمولا برای شیشه های نما و نماهای شیشه ای کاربرد دارد تا حدی همانند روش قبلی است. تفاوت در این است که در این روش آبی وجود ندارد و به جای آب، مواد شوینده و کف توسط ابر به نما و شیشه ها مالیده شده و سپس توسط تی تمیز می شوند. البته که این روش برای نماهای کامپوزیت چنانچه در بازه زمانی های کوتاه تمیز شوند نیز کاربرد دارد.

اگر به طور عامیانه و ساده بخواهیم این روش را تشریح کنیم دقیقا همان کاری انجام می شود که کودکان کار در چهارراه ها برای تمیزی شیشه های اتومبیل انجام می دهند. در تصویر زیر این مدل از نظافت نما بیشتر برای شما روشن خواهد بود.

شستشوی نما شیشه ای با طناب
شستشوی نمای شیشه ای با ابر و تی

5- تمیز کردن نما توسط ساب و سمباده کاری

این روش بیشتر برای سنگ های قدیمی و صیقلی کاربرد دارد. چنانچه نمایی توسط واترجت و مواد شوینده در بخشی از نقاط تمیز نشود مجبوریم سراغ این گزینه برویم. معمولا در بخش هایی از نما مانند زیر پنجره ها که سالیان متمادی آب شره کرده است، سیاهی ها و رده هایی از شره آب وجود دارد که تبدیل به رسوب شده و به خورد سنگ می روند.

راهکار تمیزی برای این قسمت ها استفاده از سمباده های نرم است. سمباده باعث می شوند یک لایه نازک از سنگ که حاوی رسوبات و کثیفی است برداشته شود و نما زیبایی خود را دوباره بدست آورد. 

مطمئنا این روش به دلیل سختی در اجرای کار، از بابت قیمت شستشو نما هزینه ای بالاتر نسبت به سایر روش های بالا دارد. این روش تلفیقی از شستشو با آب و مواد شوینده و سمباده کاری می باشد. نمونه ای از این مدل شستن نما را در تصویر زیر مشاهده می نمایید. به وضوح تفاوت بعد از شستشو در این روش پیداست.

6- نماشویی ساختمان از طریق اسیدشویی

اسیدشویی یکی از روش‌های متداول برای تمیز کردن نمای ساختمان است که در آن از محلول‌های اسیدی برای پاک کردن آلودگی‌ها، جرم‌ها و رسوبات استفاده می‌شود. این روش می‌تواند برای نماهای مختلف از جمله سنگ، آجر، سیمان و کامپوزیت به کار رود.

مزایای اسیدشویی عبارت است از:

  • قدرت پاک کنندگی بالا: اسیدشویی می‌تواند آلودگی‌های عمیق و سخت مانند جرم، رسوب، رنگ و زنگ زدگی را از بین ببرد که با روش‌های دیگر قابل پاک کردن نیستند.
  • بازگرداندن زیبایی نما: اسیدشویی می‌تواند نمای ساختمان را به حالت اولیه خود بازگرداند و زیبایی آن را افزایش دهد.
  • افزایش طول عمر نما: با از بین بردن آلودگی‌ها و جرم‌ها، اسیدشویی می‌تواند به حفظ و نگهداری نمای ساختمان کمک کند و عمر آن را افزایش دهد.
  • به صرفه بودن: اسیدشویی در مقایسه با برخی روش‌های دیگر نماشویی مانند واترجت، می‌تواند به صرفه‌تر باشد.

معایب اسیدشویی عبارت است از:

  • خطرات سلامتی: اسیدها می‌توانند خطرناک باشند و باید با احتیاط کامل از آنها استفاده شود. تنفس بخارات اسید و تماس آن با پوست می‌تواند باعث آسیب شود.
  • آسیب به نما: اگر اسید به درستی رقیق نشود یا از نوع نامناسب آن استفاده شود، می‌تواند به نمای ساختمان آسیب برساند.
  • آلودگی محیط زیست: اسیدها می‌توانند به محیط زیست آسیب برسانند.

نکات مهم در مورد اسیدشویی بدین ترتیب اند:

  • قبل از اسیدشویی، باید نوع نما و جنس مصالح آن به دقت بررسی شود.
  • اسیدشویی باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.
  • از تجهیزات ایمنی مناسب مانند ماسک، دستکش و عینک باید استفاده شود.
  • محلول اسید باید به درستی رقیق شود.
  • پس از اسیدشویی، باید نما با آب شستشو داده شود.

 

شستشو نما با طناب
شستن سنگ نما از طریق ساب و سمباده کاری

شستشوی نما با طناب یا داربست یا کلایمر؟

امروزه دسترسی به نقاط مرتفع و انجام کار در ارتفاع معمولا از طریق سه روش میسر می باشد. شاید قدیمی ترین روش که تا حدی برای انجام خدمات نما منسوخ شده است، داربست باشد. امروزه استفاده از داربست بیشتر برای مراحل ساخت یک ساختمان کاربرد دارد.

چنانچه نیاز به شستشو نما، رنگ آمیزی نما و دیگر خدمات مرتبط به ارتفاع و نمای ساختمان باشد بهترین گزینه استفاده از طناب و خدمات راپل می باشد. البته کلایمر یا همان سبدهایی که توسط برق بالا و پایین می روند امروزه کاربرد دارند البته نه برای ساختمان های کوچک مسکونی و اداری. کلایمر عموما برای ساختمان های بزرگ و پاساژها استفاده می شود.

با توجه به توضیحات و مقایسه این سه روش در جدول زیر پر واضح است که شستن نما با طناب یا همان نماشویی با خدمات راپل بهترین انتخاب است. برای مطالعه بیشتر و آشنایی با نحوه کار با طناب مقاله خدمات راپل را مطالعه بقرمایید.

 

داربست طناب کلایمر
کاربرد برای تمامی ساختمان ها برای تمامی ساختمان ها برای ساختمان های بزرگ
قیمت بالا مقرون به صرفه بالا
ایمنی پرسنل پایین بالا متوسط
سرعت اجرای کار متوسط بالا متوسط
مزاحمت مزاحم عبور و مرور هیچ مزاحمتی ندارد گرفتن فضای پشت بام

 

 

هزینه و قیمت شستشوی نما با طناب

شاید مهمترین موضوع برای فردی که می خواهد نظافت نما با طناب را انجام دهد اطلاع از قیمت این موضوع باشد. هزینه شستن و تمیز کردن هر نما با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است. در نهایت تنها با بازدید از نمای ساختمان است که قیمت دقیق کار مشخص می شود. در زیر یه برخی از عواملی که در براورد هزینه تاثیر گذار است اشاره شده است.

  • تعداد طبقات ساختمان
  • متراژ بر ساختمان
  • جنس نمای ساختمان
  • روش شستشو نما که با توجه به جنس نما مشخص می شود.
  • میزان تمیزی و کثیفی نما
  • میزان سختی کار (مانند فاصله پیشانی نما تا بدنه نما)

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد و پس از بازدید از کار قیمت نماشویی با طناب به مشتری محترم اعلام خواهد شد.

نماشویی ساختمان با طناب
نماشویی ساختمان با طناب

شستن نما با طناب متری چند؟

در برخی موارد مشتریان محترم دنبال جویا شدن قیمت نماشویی با طناب به صورت متر مربعی هستند. قاعدتا برای ساختمان های کوچک اعلام قیمت به صورت متر مربعی توجیهی ندارد. اما برای ساختمان های بزرگتر همانند برج ها و ساختمان های تجاری که بالای 2 هزار متر مربع مساحت دارند می توان قیمت را به صورت متری اعلام نمود.

توصیه می نماییم برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله قیمت نماشویی شستشو نما را مطالعه بفرمایید.

روال انجام نماشویی با طناب

چنانچه قصد انجام نماشویی با طناب را برای نمای ساختمان خود دارید تمام مراحلی که باید طی کنید را در اینجا برای شما توضیح خواهیم داد.

 

  1. تماس با ما و اعلام آدرس برای بازدید از کار شما
  2. رویت نمای شما توسط کارشناسان ما و براورد هزینه و تقدیم پیش فاکتور
  3. اشتراک پیش فاکتور بین واحد ها و تصمیم گیری برای انجام کار
  4. تماس برای اعلام قطعی واگذاری کار به گروه ما
  5. اعلام زمان حدودی شروع کار از طرف ما هنگام تماس شما
  6. اطلاع به شما یک روز قبل از شروع کار
  7. بستن قرارداد قبل از شروع کار
  8. محصور نمودن پایین کار توسط شما به منظور عدم تردد
  9. فراهم نمودن آب و برق مصرفی توسط شما
  10. اجرای کار توسط پرسنل ما
  11. تحویل گیری کار توسط شما و رفع نواقص احتمالی توسط ما
  12. تسویه کامل مبلغ قرارداد

بیمه نامه پرسنل اجرایی شستشوی نما با طناب

تمامی کادر اجرایی گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو دارای بیمه حوادث یا همان بیمه مسئولیت بوده و برای انجام کار کوچکترین مسئولیتی به عهده شما نمی باشد.

بیمه نامه قبل از شروع کار به رویت شما رسیده و در قرارداد، هم شماره بیمه نامه ذکر خواهد شد و هم طبق یک آیتم تمامی مسئولیت ها را ما به عهده گرفته و از شما ساقط خواهد شد.

توجه به این موضوع امری ضروری است تا خدای ناکرده مشکلی برای شما پیش نیاید. پرسنل حتما می بایست تحت پوشش بیمه شرکت باشند و در صورتی که فرد مجری خودش را بیمه کرده باشد در صورت بروز حادثه باز مسئولیت به عهده شما خواهد بود.

شستشوی نما سنگی با طناب

شستن سنگ نمای ساختمان و نحوه شستن آن به دو روش اصلی مقدور می باشد. یکی از این موارد استفاده از واترجت برای تمیز کردن نما می باشد. این روش مخصوصا برای سنگ های تیشه ای و سنگ های بادبر و تزئینی و آنتیک که سطح صیقلی و صافی ندارند بسیار ایده آل بوده و تغییر شگرفی در نما به وجود می آورد. نمونه این کار در فیلم زیر مشهود است.

 

استفاده از واترجت در سنگ های تراورتن، گرانیت، مرمریت و چینی با سطح صیقلی نیز کاربرد دارد. البته که شستشو با مواد شوینده و آب نیز در این موارد مقدور می باشد. برای این مدل سنگ ها چنانچه سیاهی ها و رسوب ها به طور کامل از بین نروند می توان از سمباده کاری و ساب استفاده نمود. به عنوان مثال در فیلم زیر شاهد شستشو و نظافت سنگ چینی نما از طریق سمباده کاری و مواد شوینده هستید.

 

شستشوی نمای آجری با طناب

نماهای آجری نیز مانند دیگر نماهای ساختمانی، گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند. از طرف دیگر احتمال رشد جلبک و یا کپک به دلیل بارندگی بر روی سطوح ساخته‌ شده از جنس آجر وجود دارد. 

نظافت و شستن نمای آجری تنها از طریق واترجت و واترسند بلاست مقدور می باشد. روال کار به این ترتیب است که ابتدا می بایست کل نما واترجت شود. پس از آن ممکن است بخشی از نما به خصوص زیر پنجره ها که بر اثر شره آب رسوب بسته، کامل با واترجت تمیز نشده و نیاز به واترسند بلاست داشته باشد.

واترسندبلاست همانطور که در بالا به آن اشاره شد یک لایه از روی نما بر می دارد. اگر چه این کار باعث تمیزی کامل می شود اما تا حدی باعث تضعیف آجر نما می شود. توصیه می شود تا حد امکان از انجام واترسند بلاست جلوگیری شود و در صورتی که این عمل انجام شد حتما از رزین مناسب پس از اجرای سندبلاست استفاده شود تا نما قدری قوت گیرد.

شستشوی نمای آجری با طناب
شستشوی نمای آجری با طناب

شستشوی نمای کامپوزیت با طناب

نمای کامپوزیت امروزه بیشتر در ساختمان هایی که کاربرد اداری و تجاری دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. برای نظافت این گونه از نماها بهترین راه حل این است که ابتدا نما توسط واترجت شسته شده و سپس توسط ابر و تی لکه گیری شود. 

البته اگر نمای کامپوزیت هر شش ماه یکبار شسته شود می توان استفاده از واترجت را کنار گذاشته و فقط توسط ابر و تی به نظافت این نماها پرداخت. رنگ کامپوزیت نما در نشان دادن کثیفی بسیار تاثیر گذار است. کامپوزیت های تیره رنگ کثیفی را بیشتر نمایان می کنند. لذا زمان تمیز کردن کامپوزیت های تیره باید زود به زود باشد.

شستن نمای کامپوزیت با طناب
شستن نمای کامپوزیت با طناب

شستشوی نمای سیمانی با طناب

همانند نماهای آجری شستن و تمیز کردن نماهای سیمانی تنها از طریق واترجت مقدور می باشد. البته تفاوتی که وجود دارد این است که به هیچ عنوان نمی توان این نماها را واتر سندبلاست نمود. دلیل این موضوع هم این است که در صورت استفاده از واتر سندبلاست امکان سوراخ سوراخ شدن نمای سیمانی بسیار زیاد است.

چنانچه نمای سیمانی خیلی کثیف باشد و سالیان درازی باشد که شسته نشده باشد امکان وجود لکه و سیاهی های کم رنگ شده پس از شستشو وجود دارد. در این صورت باید سراغ رنگ آمیزی نما رفت. توصیه می کنیم برای اینکه هزینه های رنگ آمیزی بالا است نمای سیمانی را در بازه زمانی های کوتاه شستشو دهید. برای اطلاعات بیشتر مقاله شستشوی نمای سیمانی را مطالعه بفرمایید.

شستن نمای سیمانی با طناب
شستن نمای سیمانی با طناب

شستشوی شیشه نما با طناب

نماهای شیشه امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این نماها به منظور ورود نور بیشتر به داخل ساختمان مورد استقبال قرار گرفته اند. نمای ساختمان های اداری و تجاری بعضا به صورت تمام شیشه کار می شوند. جذابیت این نماها به درخشان بودن و تمیز بودن آن ها است.

نماهای شیشه ای در بین تمامی نماها به بیشترین مراقبت و تمیزی نیاز دارند. این مدل نماها به راحتی توسط ابر و تی نظافت خواهند شد. البته که اگر زمان زیادی از آخرین مرتبه شستشو و نظافت این نماها گذشته باشد مطمئنا ابتدا می بایست نما توسط واترجت شسته شود.

شستن نمای شیشه ای با طناب
شستن نمای شیشه ای با طناب

یکی دیگر از خدمات ما نظافت شیشه ها و پنجره هایی است که راه دسترسی و تمیز کردن از داخل ساختمان را ندارند. به عنوان مثال نمای شیشه ای راه پله ها و نورگیرهای موجود در نمای ساختمان ها جز این دسته از حیطه کاری ما می باشند.

شستن شیشه های نما با طناب
شستن شیشه های فرودگاه امام خمینی

شستشوی نمای چوبی با طناب

امروزه در بسیاری از نمای ساختمان ها چوب ترموود استفاده شده است. معمولا پس از گذشت زمان و تابش شدید نور خورشید به سطوح ترموودی، بلند شدن رنگ آن ها و از بین رفتن براقیت آن ها امری اجتناب ناپذیر است. از همین رو این نماها نیازمند بازسازی و تعمیر می باشد.

کلیه سطوح ترموودی از جرم و آلودگی پوشیده شده است. به همین دلیل برای بازسازی و ترمیم نمای ترموودی قبل از انجام هر کاری باید کاملا نما شستشو شود که شرکت ما یعنی گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو کلیه فرآیند شستشوی نمای چوبی و بازسازی سطوح ترموودی را انجام می دهد.

پس از اجرای شستشو با طناب می توان از رنگ های مخصوص چوب، رزین و جلا در احیای این نماها استفاده نمود.

شستشو و احیای نمای چوب با طناب
شستشو و احیای نمای چوب با طناب

نماشویی با طناب در تهران

شهر تهران به عنوان بزرگترین شهر کشورمان ایران امروزه بیش از پیش غرق در آلودگی های آب و هوایی و غبار ماشین ها قرار دارد. از این رو نظافت نمای ساختمان مخصوصا برای ساختمان های اداری و تجاری واقع شده در مرکز شهر که کانون شلوغی است امری اجتناب ناپذیر است.

نماشویی و شستشو نما با طناب در سراسر تهران و حومه تهران توسط شرکت ما یعنی گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو قابل انجام می باشد. نماشویی در لواسان، رودهن، دماوند، پردیس، ورامین، قرچک، پاکدشت و تمامی شهرهای استان تهران توسط تیم ما در اسرع وقت و با قیمتی مناسب اجرا خواهد شد.

افتخار ما این است که از سال 1388 به این امر مشغول بوده و با انجام بیش از 3 هزار پروژه نماشویی همچنان خدمتگزار شما در این حوزه هستیم.

اجرای شستشو نما با طناب در تهران توسط کادر اجرایی با تجربه ما انجام خواهد شد. مطابق با جنس نمای ساختمان شما روش های اجرای کار متفاوت بوده و ما این قول را به شما می دهیم که کار شما به نحو احسن انجام شود.

شستشو نما با طناب در تهران کرج
شستشو نما با طناب در تهران

 

شستشو نما با طناب در کرج

علاوه بر انجام نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان در تهران مفتخریم اعلام نماییم که این خدمات در کرج و استان البرز و تمامی شهرهای این استان توسط تیم ما قابل اجرا می باشد.

برای نماشویی با طناب در مهرشهر، گوهردشت، عظیمیه، جهان شهر، ملارد، فردیس، اندیشه، کمال شهر، هشتگرد و… کافی است فقط با یک تماس با ما در ارتباط بوده و برای استعلام قیمت و توضیحات با کارشناسان ما مشورت نمایید.

خلاصه مطالب نماشویی با طناب در قالب پرسش و پاسخ

در این قسمت سعی بر این است که به طور خلاصه تمامی سوالات ذهن شما را در مورد شستشو نما با راپل  پاسخ دهیم. در صورت داشتن سوال بی جواب در ذهن خود حتما با ما تماس گرفته و ما با سعه صدر در خدمت شما هستیم.

شما عزیزان می توانید در کانال های ما در اینستاگرام و آپارات نمونه کارهای ما را مشاهده بفرمایید.

 

شستشو نما با طناب یا راپل چیست؟

اجرای نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان توسط شستن نما را نماشویی یا شستشو نما با طناب می نامند.

چه زمانی به نظافت نما نیاز داریم؟

پس از مشاهده کثیفی نما و از بین رفتن زیبایی آن برای بهتر شدن ظاهر نما نیاز به شستشو می باشد.

چرا تمیز کردن نما نیاز است؟

همانطور که داخل ساختمان به تمیزی نیاز دارد نمای بیرونی نیز احتیاج به نظافت دارد. این موضوع باعث جلوه بیشتر نمای ساختمان می شود.

شستن نما توسط چه کسانی انجام می شود؟

شستن نمای ساختمان توسط افراد با تجربه در این زمینه که دارای وجدان کاری بالا هستند اجرا می شود.

شستن نما با طناب انجام می شود یا داربست؟

امروزه نظافت و شستن نمای ساختمان توسط کار با طناب انجام شده و نیازی به داربست و هزینه های هنگفت نمی باشد.

نحوه محاسبه قیمت نماشویی با راپل چگونه است؟

برای براورد هزینه نماشویی با طناب نیاز به بازدید از کار می باشد. مواردی همچون میزان مساحت کار، نوع نما و روشی که شستشو انجام می شود در قیمت تاثیر گذار است.

آیا مجریان شستشو نما دارای بیمه می باشند؟

قطعا و باید پرسنل کار در ارتفاع و امر نماشویی ساختمان دارای بیمه حوادث باشند و پیمانکار موظف است تمامی پرسنل خود را بیمه نماید.

آیا قبل از شروع کار قرارداد منعقد خواهد شد؟

قبل از شروع کار قراردادی مابین طرفین بسته خواهد شد و تمامی آیتم های مربوطه و ضروری در قرارداد ذکر خواهد شد.

اجرای هر پروژه چه زمانی طول می کشد؟

زمان مورد نیاز برای اجرای کار با توجه به حجم کار و تعداد افرادی که قرار است کار را انجام دهند متغیر است. برای ساختمان های مسکونی 5 طبقه با متراژ بر حداکثر 20 متر معمولا 1 روز زمان نیاز است.

 

 

 

0/5 (0 نظر)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
6 ماه قبل

سلام
عذرخواهی میکنم شیشه های مربوط به راه پله که روی نما هست شما فقط از بیرون شستشو میدید یا از داخل هم انجام میشه؟ هزینه حدودی چقدر میشه؟

pishroadmin
مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام و عرض ادب
ما شرکت کار در ارتفاع هستیم و فقط انجام اموری را داریم که در دسترس نیست. ما فقط شیشه ها رو از بیرون شستشو نما با طناب میدیم. از داخل یک نظافت چی هم به راحتی میتونه با یک هزینه حداقلی این کارو برای شما انجام بده. برای قیمت هم زحمت بکشید تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم شما رو.

حبیب روحی
حبیب روحی
5 ماه قبل

سلام
جناب بالای ساختمون ما آردواز داره امکان شستشو با طناب وجود داره یا اینکه باید داربست زده بشه؟

pishroadmin
مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  حبیب روحی

سلام و ارادت
جواب سوال شما به دو مورد بستگی داره. یک این که فاصله آردواز با نما دقیقا چقدر هست. دوم اینکه باید دید جنس نما چی هست و قراره با چه روشی شسته بشه. روش هایی مثل واترجت هر چقدر فاصله باشه شستشو نما با طناب امکان پذبر هست. ولی برای ابر و تی کردن نما، فاصله مهم هستش. بیزحمت تماس بگیرید یا از نما برای ما عکس ارسال نمایید..

Maryam
Maryam
4 ماه قبل

سلام
برای شستشن نما شما نیاز به برق سه فاز دارید؟ چون ساختمان ما آسانسور و برق سه فاز نداره. نما هم آجر هست. ممنون میشم یه توضیح بدین….

pishroadmin
مدیر
4 ماه قبل
پاسخ به  Maryam

درود خدمت شما
برای شستشوی نمای آجری با طناب حتما باید از واترجت استفاده بشه. برای ساختمان شما باید از نوع تکفازش استفاده کنیم و مهم نیست که حتما برق سه فاز داشته باشید…

وحید
وحید
4 ماه قبل

سلام. یه ساختمان سمت قلهک داریم میخواین شسته بشه. ساختمون نوسازه و نما هم سنگ هست. باید بیاید ببینید یا عکس بفرستیم کفایت میکنه؟

pishroadmin
مدیر
4 ماه قبل
پاسخ به  وحید

درود خدمت شما
زحمت بکشید عکس نما رو برامون ارسال کنید اگر اکی بود که قیمت اعلام می کنیم خدمتتون. در غیر این صورت آدرس می گیریم که بازدید کنیم. در خدمتتون هستیم..

تماس با ما