قیمت شستشوی نما و نماشویی

تعیین قیمت نماشویی شستشو نما ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت. هزینه شستشو نما ساختمان آنقدری نسبت به تغییر شگرفی که در نما به وجود می آورد، هست که شما را به انجام چنین کاری راغب نماید.

تماس برای قیمت نماشویی شستشو نما ساختمان

تمامی مشتریان محترم در بدو تماس تلفنی با ما خواهان اعلام قیمت در همان لحظه می باشند که این امر در همان لحظه مقدور نمی باشد. در تماس شما با ما چنانچه مشخصات کار خود را بدانید ما می توانیم یک قیمت حدودی به شما اعلام نماییم. اما برای براورد هزینه کار شستشو نما شما بازدید از کار یا حداقل ارسال یک عکس از کار الزامی می باشد.

 

شماره واتساپ و تلگرام جهت ارسال عکس از نما: 09128316620

شماره ایتا، سروش، بله و روبیکا جهت ارسال عکس از نما: 09122094563

هزینه شستشو شیشه نمای ساختمان
شستشوی شیشه های مجتمع دنیای نور – نماسازان پیشرو

عوامل دخیل در محاسبه هزینه شستشو نما

براورد قیمت نماشویی شستشو نما ساختمان به موارد مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن اشاره کرده ایم.

  • تعداد طبقات نمای ساختمان
  • متراژ بر ساختمان
  • جنس نمای ساختمان
  • روشی که کار نماشویی انجام می شود
  • عواملی که راحتی و سختی کار را مشخص می نماید

به طور قطع هر چه تعداد طبقات نما و متراژ بر کار بیشتر باشد متعاقبا حجم کار بیشتر شده و قیمت شستشو نما نیز افزایش می یابد. در دو کار با حجم یکسان چنانچه نسبت متراژ بر یک کار نسبت به کار دیگر بیشتر باشد به دلیل اینکه انجام کار با تعداد فرود های بیشتری همراه است، قیمت کار نیز بیشتر خواهد بود.

مورد بعدی که در اعلام هزینه برای شستن نما دخیل است جنس یک نما است. نماهای امروزی معمولا از نوع سنگی، آجری، کامپوزیت، سیمانی، شیشه ای و چوب هستند. مسلما نحوه شستشو برای هر نما متفاوت است و به همین دلیل نوع نما تاثیر به سزایی در قیمت نماشویی ساختمان دارد. بعضی از روش های نماشویی همانند شستشو نما با واترجت راحت تر از روشی همانند شستشو با آب و مواد شوینده می باشد.

هزینه نماشویی ساختمان متری چند؟

هزینه نماشویی ساختمان معمولا یا به صورت کنتراتی داده می شود و یا به صورت متر مربع. ساختمان های زیر 2000 متر مربع همانند 90 درصد ساختمان های موجود همگی به صورت کنتراتی یا همان چکی قیمت داده می شود. برای ساختمان های بالای 2000 متر می توان قیمت نماشویی شستشو نما را به صورت متر مربعی اعلام کرد. البته که در این روش باز بستگی به نحوه کار داشته طوری که قیمت برای شستشو با واترجت یک نرخ داشته و قیمت برای نظافت با ابر و تی قیمتی متفاوت دارد. 

به دلیل تورم موجود در کشور ما، در اینجا از اعلام دقیق هزینه برای هر متر مربع معذوریم و برای استعلام می توانید با ما در تماس باشید.

 

 قیمت نماشویی برای متراژ زیر 2000 متر مربع قیمت نماشویی برای متراژ زیر 2000 متر مربع
 هزینه به صورت کنتراتی اعلام می شود  هزینه به ازای هر متر مربع اعلام می شود

قیمت تمیز کاری نمای ساختمان
نماشویی پاساژ تیراژه در اشرفی اصفهانی – نماسازان پیشرو

شستن نما با طناب یا راپل

نظافت نمای ساختمان بدون داربست

دسترسی به ارتفاع و نمای ساختمان به منظور اجرای شستشوی نمای ساختمان به سه روش امکان پذیر است. در جدول زیر به این سه روش و کارایی آنها در هر مکان اشاره شده است.

 

 شستشو با طناب (راپل)  شستشو با داربست شستشو با کلایمر
مورد در استفاده در تمامی ساختمان ها مگر اینکه فاصله تاج نما تا بدنه نما خیلی زیاد باشد. برای ساختمان های کوچک که امکان دسترسی با طناب وجود نداشته باشد یا ساختمان نوسازی که هنوز داربست آن باز نشده است. برای ساختمان های اداری و تجاری بزرگ که معمولا در حین ساخت ساختمان تمهیدات نصب ادوات آن اندیشیده می شود.

 

همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید نماشویی با طناب یا همان خدمات راپل نمای ساختمان، بهترین روش دسترسی به نمای ساختمان و ارتفاعات برای شستشو نما می باشد. 

کار با طناب نسبت به روش های دیگر سریعتر، ایمن تر و اقتصادی تر است و در عین حال هیچ مزاحمتی از بابت عبور و مرور عابرین و ماشین ها به وجود نمی آورد. شستشوی نما بدون داربست آن قدر کارایی دارد که نمای ساختمان های 5 طبقه با متراژ بر زیر 20 متر را میتوان در عرض یک روز شستشو و نظافت نمود. 

قیمت شستن نمای ساختمان با طناب
شستن نمای ساختمان با طناب – نماسازان پیشرو

انواع روش های شستشوی نما ساختمان

مدل های نماشویی و نظافت نمای ساختمان

برای نظافت و تمیزی نمای ساختمان ها روش های متعددی وجود دارد که سه یا چهار مورد بیشترین کاربرد را امروزه دارند. این که ما چه روشی را برای شستن و نظافت نما به کار ببریم رابطه مستقیم با جنس نما داشته، به طوری که بعضی از روش ها اصلا به درد بعضی از نماها نمی خورند.

نماشویی با واترجت

اولین روش و شاید پر کاربرد ترین روش که به درد اکثر نماهای امروزی می خورد استفاده از واترجت یا همان آب پرفشار یا به اصلاح عموم دستگاه کارواش می باشد. در این روش آب به صورت پرفشار به نما خورده تا کثیفی و گرد و غبار را از نما بزداید. دستگاه های واترجت مدل های مختلفی دارند که باید برای شستشوی هر نما دستگاه متناسب با همان نما مورد استفاده قرار بگیرد تا به نما آسیب وارد نشود. 

 

پر قدرت ترین واترجت ها دستگاه های سه فاز هستند که فشار آب مطلوبی ارائه می دهند. واترجت های تکفاز و واترجت های بنزینی انواع دیگر این دستگاه ها می باشند. از نظر قیمت نماشویی شستشو نما استفاده از این روش کمترین هزینه را دارد. به عنوان مثال تنها راه حل برای شستشوی نمای سیمانی استفاده از واترجت است که تغییر زیادی در نما به وجود می آورد.

نماشویی با واترجت با طناب
نماشویی با واترجت با طناب بدون داربست – نماسازان پیشرو

شستشو با آب و مواد شوینده

دومین روش در بحث نماشویی و شستشو نما ساختمان استفاده از آب و مواد شوینده است. در این روش با استفاده از یک شیلنگ بزرگ که مجهز به قطع کن و وصل کن در سر شیلنگ می باشد، کار انجام خواهد شد. روال کار به این ترتیب است که ابتدا نما توسط آب خیس شده و سپس مواد شوینده استعمال می شود و مجددا با آب شسته می شود. این روش فقط برای بعضی از نماها من جمله نماهای سنگ صیقلی، کامپوزیت و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال در تصویر زیر شستشو نما سنگ گرانیت را با آب و مواد شوینده مشاهده می فرمایید.

قیمت شست و شوی نمای ساختمان
شستشو سنگ گرانیت نما – نماسازان پیشرو

شستن و نظافت نما توسط ابر و تی

این روش که معمولا برای شیشه های نما و نماهای شیشه ای کاربرد دارد تا حدی همانند روش قبلی است. تفاوت در این است که در این روش آبی وجود ندارد و به جای آب، مواد شوینده و کف توسط ابر به نما و شیشه ها مالیده شده و سپس توسط تی تمیز می شوند. اگر به طور عامیانه و ساده بخواهیم این روش را تشریح کنیم دقیقا همان کاری انجام می شود که کودکان کار در چهارراه ها برای تمیزی شیشه های اتومبیل انجام می دهند. در تصویر زیر این مدل از نظافت نما بیشتر برای شما روشن خواهد بود.

شستشو توسط ساب و سمباده کاری

این روش بیشتر برای سنگ های قدیمی و صیقلی کاربرد دارد. چنانچه نمایی توسط واترجت و مواد شوینده در بخشی از نقاط تمیز نشود مجبوریم سراغ این گزینه برویم. معمولا در بخش هایی از نما مانند زیر پنجره ها که سالیان متمادی آب شره کرده است، سیاهی ها و رده هایی از شره آب وجود دارد که تبدیل به رسوب شده و به خورد سنگ می روند. راهکار تمیزی برای این قسمت ها استفاده از سمباده های نرم است. سمباده باعث می شوند یک لایه نازک از سنگ که حاوی رسوبات و کثیفی است برداشته شود و نما زیبایی خود را دوباره بدست آورد. 

 

مطمئنا این روش به دلیل سختی در اجرای کار، از بابت قیمت نماشویی شستشو نما هزینه ای بالاتر نسبت به سایر روش های بالا دارد. این روش تلفیقی از شستشو با آب و مواد شوینده و سمباده کاری می باشد. نمونه ای از این مدل شستن نما را در تصویر زیر مشاهده می نمایید. به وضوح تفاوت بعد از شستشو در این روش پیداست.

محلول شستشوی نمای ساختمان
شستشوی نمای سنگ قدیمی توسط سمباده – نماسازان پیشرو

شستشو و تمیزکاری از طریق واتر سندبلاست

این روش را به نوعی می توان مکمل شستشو با واترجت برای نماهای آجری و سنگ های تیشه ای یا هر نوع سنگی که صیقلی نبوده دانست. در این نوع از نماها ممکن است به همان دلیلی که در بخش قبل اشاره نمودیم سیاهی و رسوب پس از شستن نما توسط واترجت باقی بماند. راهکار برای از بین بردن این رسوب ها واتر سندبلاست این قسمت ها می باشد. 

در این روش نازل واترجت عوض شده و به نازلی مجهز می شود که علاوه بر پاشش آب با فشار سیلیس یا سنگ ریزه نیز پاشیده می شود. این کار باعث لایه برداری از سنگ و آجر شده و رسوب ها را محو می نماید. البته در این روش تا حدی به نما آسیب وارد می شود و ما توصیه به استفاده از این روش نمی کنیم.

 قیمت نماشور ساختمان

واژه نماشور در اصطلاح عامیانه به همان فردی گفته می شود که شستشو نما یا همان نماشویی را انجام می دهد. نماشور ها از آنجا که در ارتفاع مشغول به کار می باشند حتما باید دوره دیده و متخصص این کار باشند. در غیر این صورت ممکن است برای خود و کارفرما دردسر آفرین باشند. راپل کار نام فردی است که تمامی امور در ارتفاع و نمای ساختمان را انجام می دهد و یکی از حیطه های کاری این فرد نماشوری ساختمان می باشد.

قیمت شستشو نما نماشویی در تهران

 قیمت شستشو نما نماشویی در کرج

اجرای شستش نما و نماشویی در تهران و کرج جز حیطه کاری ما می باشد. پس از تماس شما با ما و بازدید از نما یا ارسال عکس برای ما قیمت نماشویی شستشو نما به شما اعلام خواهد شد. علاوه بر اعلام هزینه، کارشناسان ما بهترین روش برای اینکه نمای شما به نحو احسن تمیز شده و زیبایی خود رابه دست آورد، به شما توضیح خواهند داد.

هزینه شستشوی نما در تهران کرج
شستشوی نما در تهران کرج – نماسازان پیشرو

حوزه کاری ما در کل استان تهران و کرج بوده و برای انجام کار شما در هر نقطه محدودیتی وجود ندارد. چنانچه کار بزرگ باشد اکیپ اجرایی به تمامی نقاط ایران ارسال خواهد شد.

شرکت شستشوی نما و نماشویی

بحث کار در ارتفاع و نمای ساختمان با طناب امری بسیار حساس است که در صورت سهل انگاری مجریان این امر صدمات مالی و جانی جبران ناپذیری در کمین پیمانکار و کارفرما خواهد بود. از این رو در بحث شستشو نما ساختمان در انتخاب شرکت مجری این موضوع می بایست وسواس به خرج داد. افرادی که به صورت شخصی این کار را انجام می دهند و حتی دارای بیمه حوادث نمی باشند و یا اگر هم باشند خود را بیمه کرده اند به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نمی باشند.

لذا در انتخاب مجری کار نماشویی ساختمان خود لازم است با تدبیر عمل کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. قیمت شستشو نما نماشویی تنها یک مورد از شرایطی است که باید گوشه ذهن خود قرار دهید. همه عوامل را مد نظر قرار داده و سپس تصمیم گیری نمایید.

شرکت شستشو نما و نماشویی نماسازان پیشرو

گروه کار در ارتفاع نماسازان پیشرو در سال 1388 تاسیس شده است. با افتخار جز 3 شرکتی هستیم که در بدو ورود خدمات راپل به ایران وارد این عرصه شده ایم. شرکت ما با داشتن 5 شعبه فعال در سراسر تهران می باشد. یکی از حیطه های کاری ما که به طور تخصصی آن هم توسط مجریان متخصص و مجرب این کار انجام می شود، بحث شستشو نما و نماشویی ساختمان است. تکنسین های ما دارای تجربه ی چندین ساله در این زمینه می باشند و در کار خود کاملا حرفه ای هستند.

شرکت شستشو نما
شستشوی شیشه های نمای فرودگاه امام خمینی – نماسازان پیشرو

نیروهای ما به طور کامل تحت پوشش بیمه حوادث شرکت هستند. ما این قول رابه شما می دهیم که در زمینه بازدید از کار و شروع کار متعد هستیم و برای وقت شما احترام قائلیم. با کیفیت ترین کار آن هم با یک هزینه مقرون به صرفه وطیفه ما در قبال شما است.

قرارداد شستشو نما و نماشویی

در صورت توافق برای انجام کار شستشو نما قراردادی تنظیم شده و قبل از شروع کار یا در همان روز شروع کار برای شما آورده می شود. در این قرار داد مشخصات پیمانکار که ما هستیم و مشخصات کارفرما که شما مشتری محترم هستید ذکر می شود. 

در بخش بعدی مبلغ قرارداد ذکر خواهد شد. چنانچه کار بزرگ باشد مبلغ طی سه فقره در روز دوم کاری، پس از انجام 75 درصد کار و در انتهای کار دریافت خواهد شد. در غیر این صورت کل مبلغ در انتهای کار توسط مشتری پرداخت می گردد.

در ادامه قرارداد، تعهدات طرفین ذکر خواهد شد که در جدول زیر به طور مختصر به آن اشاره نموده ایم.

 

تعهدات پیمانکار تعهدات کارفرما
استفاده از پرسنل مجرب و دوره دیده همکاری با پرسنل مشغول به کار
رعایت اصول ایمنی پرداخت به موقع دستمزد پیمانکار طبق قرارداد
بیمه بودن تمامی مجریان کار فراهم کردن آب مصرفی
استفاده از ادوات استاندارد فراهم کردن برق مورد نیاز
استفاده از متریال و مصالح مرغوب انتخاب یک نماینده جهت تعامل با پیمانکار
تحویل کار در موعد مقرر جلوگیری از عبور و مرور غیر ضروری ساکنین در پشت بام
تقدیم قرارداد به کارفرما قبل از شروع کار محصور نمودن پایین کار و جلوگیری از پارک ماشین ها

 

قرارداد دوره ای برای شستشو نما

در طی سالیان فعالیت ما در بحث شستشو نما و نماشویی بسیاری از ارگان های دولتی و خصوصی و حتی ساختمان های مسکونی با ما برای اجرای دوره ای کار خود قرارداد دارند. این موضوع علاوه بر اینکه نما همیشه تمیز بوده و کیفیت خود را حفظ می نماید در بحث قیمت نماشویی شستشو نما برای مشتریان حائز اهمیت است. چرا که انجام کار به صورت دوره ای و در یک بازه رمانی مشخص شامل تخفیف از سوی ما می باشد.

خدمات شیشه پاک کنی نمای ساختمان
نظافت شیشه های ساختمان مرکزی مترو تهران – نماسازان پیشرو

شما نیز می توانید از این مزیت بهره مند شوید و با هزینه ای مقرون به صرفه تر از حالت عادی این مهم را در نمای ساختمان خود اجرا نمایید. همانطور که در بالا اشاره نمودیم به تاخیر انداختن شستن نما باعث ایجاد رسوب در سنگها و آجرهای نما می شود که دیگر به راحتی و با هزینه کم قابل جبران نمی باشد.

برای دیدن کارهای بیشتر از فعالیت ما می توانید صفحات آپارات، یوتیوب و اینستاگرام ما را مشاهده بفرمایید.

 

 

0/5 (0 نظر)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معین پاشایی
معین پاشایی
5 ماه قبل

سلام
ما یه ساختمان داریم که ۶ سال ساخت هست. بر نما ۱۲ متر هست و سنگش هم اگر اشتباه نکنم تراورتن هست. ۵ طبقه هم هست. این چجوری شسته میشه؟ هزینه نماشویی براش چقدر هست؟ عکسش رو هم براتون پیوست کردم؟

قیمت نماشویی و شستشو نما
pishroadmin
مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  معین پاشایی

سلام جناب پاشایی
بهترین راه برای شستن نمای ساختمان شما مطمئنا نماشویی توسط واترجت هست. قیمت شستشو نمای ساختمان شما به طور حدودی مبلغ 5 میلیون تومان میشه. البته باز بهتر هست از نما یه بازدید بشه. در مورد نحوه اجرا هم میتونید مقاله نماشویی با واترجت رو در سایت ما مطالعه بفرمایین..

تماس با ما